Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-06-16, 01:09
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006
Standard Sv: Ekonomisk kris i Grekland

Jag bodde i Göteborg under de påtalade oroligheterna och oroade mig dagligen för mig och mina barns säkerhet. Nu bor jag i en liten by utanför Chania, jobbar hårt och länge i Platanias och varken hör eller ser oroligheter annat än på TV - och då från Aten eller som idag från Heraklion. Idag tillfångatog fredliga demonstranter i Heraklion en hjälmbepansrad stenkastare och avtog honom hans ID - av ID-kortet framkom att han tillhör grekiska motsvarigheten till SÄPO... Vem, eller vilka, försöker nu framkalla oroligheter i regeringens namn?! Jag är fortfarande inte orolig vare sig för mitt liv eller för min framtid här. Jag oroade mig inte heller för tidigare förbipasserande kometer under mina år i Sverige - eller profetior av Nostradamus. Jag drar mina strån till stacken, betalar min hyra i tid och mina skatter då det krävs av mig, ler mot mina rara turister och uppskattar att de fortsätter ge mig jobb i butiken. Solens närvaro eller frånvaro oroar mig mer. Inne i Chania förekommer stillsamma demonstrationer vid Agora/Saluhallen/Closed Market och än så länge har inga skinheads stört friden. Jag fortsätter alltså njuta av mitt liv här i Chania och kommer så göra vad som än händer. Har man tagit Fan i båten får man ro honom i land, och jag är trots allt hellre fattig här än i Sverige.

//Kikh, som fortfarande har pengar innestående på sitt bankkonto

Senast redigerad av Kikh den 2011-06-16 klockan 01:15.
Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:57.