![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Hur gör man det på bästa sätt?
|
|
|||
|
|||
![]()
Har du ett kallt rum eller källare? Där trivs de väldigt bra, glöm bara inte att vattna ibland, och lagom, ej för mycket. Annars, man kan ha en pelargon i fönstret året om! Men ibland blir de kinkiga om de har stått ute hela sommaren och får sedan flytta in i stugvärmen. Då kan de tappa blad, bli lite gula. Ta in blomman innan det blir alltför kyligt, då lyckas man vanligtvis bättre!
|
|
||||
|
||||
![]()
Svalt och ljust, vatten enligt Gitas råd, klipps ner i slutet av februari, planteras om och placeras i ett fönster tills det är dags att flyttas ut igen.
Gunilla som bara har konstgjorda blommor |
|
|||
|
|||
![]()
Ja, just det! Glömde bort det där med att klippa ner...
|
|
||||
|
||||
![]()
Kanske snacka lite grekiska också med den?
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jajjamen! Det var väl ett ypperligt tips, tillsammans med de övriga goda sådana ovan...
![]() ![]() MVH zakka |
|
|||
|
|||
![]()
Tänk, i 16 år har pelargonen längtat hem
![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Har du inget svalt vilorum går det som andra skriver utmärkt att ha den i ett ljust fönster och vattna en liten skvätt kanske en gång i veckan eller glesare beronde på hur varmt ni har. Ställer du den kallt och mörkt behöver den inte vatten mer än högsten gång per månad. När du klipper den till våren kan du ta nya sticklingar om ni vill ha fler plantor kanske för att ha utomhus eller för att ge bort. Står den ute nu bör den vänjas vid den varma innemiljön succesivt som när man skolar ut plantor på våren skolar man in det som ska vara kvar över vintern.
Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Så kul att blomman väcktes till liv.
Själv väntar jag med spänning på vad som sker med Hibiskusskottet jag tog med mig hem, Bougavillan verkar inte vilja vara med, helt kört är det dock inte än... Olivkvistarna är även de på lite olika stadier i överlevnadsfasen |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|