![]() |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
Du får mig och tänka på förra november när jag frossade på granatäpplen och mandariner på karpathos
Hotellfamiljen och andra vänner såg till at det aldrig var brist på frukt i mitt rum Nu köper man mycket osmakligare mandariner för dyra pengar här hemma ![]() Riitta
|
|
|
|||
|
|||
|
Jeg kan ikke si noe annet enn ÅHHHH jeg Monica. Vi er nok på feil sted i Europa akkurat nå........
|
|
|
|||
|
|||
|
Monica!
Tips hur man får ut kärnorna från granatäpplena kommer här! Dela frukten i två halvor,ta en träslev och banka på skalsidan och vips så ramlar kärnorna ut. Lyckliga dig som har huset fullt av denna godsak. Monica
|
|
|
||||
|
||||
|
Trevligt att läsa lite annat än politik...
Jag vill ha Kreta apelsiner! Fula som stryk, men ack så söta och goda. Mandarinerna är jag inte lika förtjust i då de är sura och har massor med kärnor. Köper nästan ingen frukt här i Sverige då det bara finns bepansrade spanska apelsiner eller Satsumas från Marocko som bara smakar vatten. //Uffe |
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
Jag tycker att granäppelkärnorna passar perfekt att strö över en tallrik med seranoskinka, de små avlånga tomaterna som finns i välsorterade ICA affärer och getost. Ringla sen över lite vällagrad balsamvinäger så är det en underbar måltid eller en perfekt förrätt. Själv ska jag göra Mennerheims äppelkaka idag med svenska äpplen. Eva |
|
|
||||
|
||||
|
Jag kan sakna svenska äpplen, mitt i utbudet av frukt här. I vår trädgård i Motala hade vi tre olika sorter som mognade efterhand. De hårda röda juläpplena spred en otroligt hemtrevlig lukt i källarsvalen . Men jag ska nog inte klaga, frukt har vi här i överflöd.
|
|
|
||||
|
||||
|
Jag tycker om äpplen,men får ont i magen av dom, så det blir inte att jag äter äpplen råa. Äpplepaj går bra
![]() Riitta
|
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|