![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Vad pengarna ska användas till? Jo att vinna tid, att få landet att fortsätta fungera. Utan stödpaketet är statskassan tom om ca 4veckor och all statsfinansierad verksamhet stannar. Med stödpaket kan man fortsätta med det som en stat normalt gör; betala löner till sina anställda, social verksamhet, krigsmaterial om man är så idiotisk att man beslutar om det och tyvärr även räntebetalningar och amorteringar. Det här var lite förenklat men jag tycker det behövs lite sans och balans i en tråd där huvudspåret på slutet blivit att Merkel står för allt ont. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Det är helt normalt att en långivare ställer krav på en låntagare. Och man behöver inte vara utbildad ekonom för att förstå att intäkterna måste vara högre än utgifterna. Är utgifterna för höga måste de minskas. Citat:
![]() /kimmen |
|
||||
|
||||
![]()
De personer som just nu i våldsamma kravaller håller på att förstöra centrala Aten gör mig bara rädd och jag förstår inte hur det här ska sluta och hur grekerna ska kunna rädda sitt land med eller utan hjälp från omvärlden
Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Krisen går mot sitt slut till slutet av året.
Mer tid finns det inte till förfogande om inte verkliga lösninar görs i Grekland. Så säger expertena. |
|
|||
|
|||
![]()
Ett perfect land är ett land som löser sina problem, ens försöker göra det.
I vissa länder, i ett land i Europa, har det inte blivit så o. nu är situationen katastrofalt. Folket röstar jämnt deras okunniga politiker o. härdellen fortsätter. När man inte betalar skatt, varifrån får man pengar? Från Bryssel kanske? Moralen ligger på bottennivå, mutor hit o. dit, det är Grekland, tyvärr. Landet förstår sitt enda inkomstkälla turismen. |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|