![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Nu får du bestämma dig mouche är du för eller emot grossister?
Jag känner flera potatisproducenter där jag kan köpa direkt i Sverige. Potatisrörelsen i Grekland nu är till gagn för konsumenterna och det är bra i dessa tider när människor rotar efter mat i soptunnorna. Gunilla |
|
|||
|
|||
![]()
For meg vil det ikke være snakk om enten, eller, med andre ord at det bare er grossister eller ingen grossister. Gårdsutsalg er en delvis ny trend i Norge, og noe jeg synes er en god ide, men det er ikke særlig realistisk å legge ned alle grossister slik at alle heretter skal kjøpe sine poteter (eller kjøtt, melk, brød, sko osv) direkte fra produsent. Er det så vanskelig å forstå? Jeg er for privat initiativ samt mangfold og ikke for hverken monopol eller statlig styring av alt mulig!
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag tycker att det är mera symboliskt och bra att man säljer potatisen direkt till kund. Här på Kreta har potatisen gått ner i pris från ca; 1€ till 0,6€ enligt några vänner.
Men potatisen har ju en unik hållbarhet som gör att producenten kan klara av att leverera utan grossist. Men kanske detta öppnar ögonen och vi får bättre billigare grosister som kan mellanlagra i kylrum mm. Fram för mer direktförsäljning Olle |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|