Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-07-23, 02:26
IRSAs avatar
IRSA IRSA är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008
Standard Sv: DEN MENTALA BAKSMÄLLAN !

Underbart att läsa ditt kåseri, Tack. Precis så är det, när denna vecka/dessa veckor passerat så får man leva på minnen, och plocka fram dessa vid kalla, regniga sk. vinterdagar.
Än en gång TACK

Irene
Svara med citat
Gammal 2012-07-23, 07:43
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Ja, precis så är det. Två veckor Grekland och femtio veckor Kalimera-surf, varenda år!

/Netwolf
Svara med citat
Gammal 2012-07-23, 09:44
Annkis avatar
Annki Annki är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

Så träffsäkert...vi är nog många som känner igen oss i det du skriver. TACK för underbara och tänkvärda rader Hasse!

Ann-Kristin
Svara med citat
Gammal 2012-07-23, 10:04
Mats Fredssons avatar
Mats Fredsson Mats Fredsson är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2006

Tack för det, Hasse! :-)
Jodå, nog känner man igen sig. Det är skönt att njuta av långa sköna bekymmersfria dagar, bara vara och släppa alla måsten. När man kommer ner till Grekland, i vårt fall härliga Leros, så har man en lång skön period framför sig. Sedan är det plötsligt bara ett par dagar tills man ska åka hem till kalla Norden igen, hur kunde det hända? Jobbigt!

Det är ju inte så lätt att få de fyra semesterveckorna att räcka till...

Å andra sidan har man ju en anledning att komma tillbaka.. Dags att börja planera för nästa år!
Svara med citat
Gammal 2012-07-23, 12:16
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Mats Fredsson Visa inlägg
Å andra sidan har man ju en anledning att komma tillbaka.. Dags att börja planera för nästa år!
Tack Hasse för Dina tankar...

Precis så kände jag förut när det handlade om en charterresa per år på 14 dagar och så inget mer...
Nu med vuxna barn, internet med superbilliga "tillbud" och en helt annan möjlighet att ta semester på lite udda tider(arbetade förut som lärare), så blir det 2 ibland 3 resor till Grekland.(Förra året t o m 4) så nu har Ågren helt lämnat mig. Jag vet ju ofta att snart är det dags igen.
Nu när vi åker tillbaks, oftast till samma ställe så är det som att komma till sommarstugan. Väskan ställs in på rummet och på 10-30 minuter så har LUGNET infunnit sig. Vi behöver inte känna att vi ska se nya platser, bara av lust återvända till favoritstränder och byar.... Vi hamnar i den grekiska vardagen omedelbart......Alla gator och gränder i Tinos Chora är bekanta och vi känner igen folk nu och vissa känner igen oss....Jag har nog ALDRIG känt mig så totalt avstressad redan efter en dag som denna gång....och Andros fick vänta ytterligare på besök för vi tog oss aldrig dit.
Vem vet? Det kanske blir ön vi alltid åkte förbi

Nu ser vi fram emot Tilos 14 dagar i höst och jag är säker på att LUGNET står och tar emot på kajen.

Hasse: Ska ni återvända igen nästa år till Plakias för att fånga samma känsla?? Att återvända blir ju mycket vilsammare....

Än en gång tack för att Du delar med Dig av Dina tankar.

Lissi
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:56.