![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Åldern på planen är väl inte någon huvudsak?
Det är underhållet, och därmed vad som byts=föryngrar planet. som är det viktiga. Anser jag alltså. ![]() |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Å andra sidan är alla barnsjukdomar bortbyggda på ett äldre plan, medan en splitter ny modell har alla barnsjukdomar kvar att uppleva. "Ingen teknik är så pålitlig som den i ett nytt exemplar av sista årsmodellen" Cool |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Swedair, Transwede,Skyways,FlyNordic,Norwegian.... m fl m fl
Bara några av alla flygbolag som passerat revy på Arlanda de senaste åren. Ingen, jag skriver INGEN, tjänar pengar i flygbranschen i Sverige. SAS klarar sig på grund av sin stora volym och med statens hjälp. Om det nu är öronmärkta skattepengar har jag ingen aning om. Staten är dessutom ägare i fler företag än SAS och de anser tydligen att ett "Nationellt" flygbolag är värt att satsa på. Tror inte Norwegian blir långvariga heller. Det går bra för dem nu och kommer säker så göra så länge de är i en expansiv fas. Problemen uppstår när de ska konsolidera sig och få breakeven på en mer eller mindre konstant passagerarbas. F.ö. tycker jag att det är helt OK att flyga DY men det finns många flygbolag i världen som också gör det väldigt bra. EDIT: när går resan till Preveza? Ge mig datum ska du få både flygplanstyp, ålder och registrering på flygplansindividen ![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]()
01sep flyger SAS SK7615 ARN-PVK med en Boeing 737-600 120platser (nödutgångsrader 9-10) och det är helt fullbokat.
Ingen flyplansindivid är planerad än. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
SteffTee: Tack, då vet jag! Flög med en sån två gånger förra året, personalen kallade den "knubbsälen".
Med vänlig hälsning, Jason |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|