![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Det som verkligen fick mig att haja till var flygpriserna 1999. Jag har skrivit resedagbok från ö-luffningarna sedan 98-99 men aldrig skrivit ner priset för flygbiljetterna så det var verkligen en aha-upplevelse. Hade ni bokat en flygstol i sista minten?
Idag flyger man för samma pris eller t o m billigare och våra löner har ju höjts sedan 1999. En sådan stillastående prisbild har ju bidragit att allt fler människor har råd att flyga på semester vilket jag tycker är positivt för det berikar livet och vidgar synen på andra människor och kulturer. |
|
||||
|
||||
![]()
Jag kollade datumen nu, och det var en "planerad" bokning, inte sista minuten.
|
|
|||
|
|||
![]()
Härliga tider med Drachmer!
Min första resa till Grekland -78 så fick man ca 1000 drachmer för en svensk hundralapp. Sedan devalverade Sverige och priset höjdes något. 700-800 Drachemr per 100SEK. Men sedan sjönk Drachman som en gråsten under åttiotalet och början av nittiotalet. Toppnotering, med svenska ögon sett, var 1993, året innan EMU infördes (kan vara något år fel ute här) men då fick man hela 4300-4400 Drachmer för densamma svenska hundralappen. I praktiken innebar det att det aldrig blev dyrare i Grekland för oss med främmande valuta, trots att inflationen drev upp de inhemska priserna. ....andra tider nu... ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|