![]() |
|
Visa resultat för omröstning: Hyr du bil i Grekland? | |||
Hyr bil på förhand (betalar allt i förskott) |
![]() ![]() ![]() ![]() |
5 | 4.63% |
Hyr bil på förhand (betalar deposition i förskott) |
7 | 6.48% |
Hyr på flygplatsen när jag ankommer |
1 | 0.93% |
Hyr lokalt utan att se bilen först |
14 | 12.96% |
Hyr lokalt men ser alltid bilen först |
40 | 37.04% |
Hyr väldigt olika från gång till gång |
22 | 20.37% |
Hyr aldrig bil |
19 | 17.59% |
Antal röster: 108. Du får inte rösta i den här omröstningen |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
|||
|
|||
![]()
Finns en till stor fördel att betala med Ica bankkort+ dvs kreditkortet, det är nämligen kopplat till en försäkring som täcker självrisken upp til 10000 på hyrbilsförsäkringen, så om man råkar ut för en skada kan man få igen självrisken, förutsatt man betalar hyran med kortet, ganska vanligt på kreditkort med den försäkringen har jag förstått.
Jag har varit med att de reserverar en deposit på mitt kreditkort när jag hyrt via autoeurope men alldrig annars. Ett anant tips, skulle man råcka ut för en olycka så fotografera/filma olycksplatsen!, räddade mig på Amorgos efter att jag vart påkörd av en skenande moped som dundrade in i min bil eftersom föraren trillat av, och där ekipaget smet. Men iom med jag hade foto på det hela inkl föraren så löste uthyraren det hela, (dundrande av skratt kan tilläggas) utan att det kostade mig, hade jag inte haft foton hade jag nog åkt på självrisk, och det kan ju alltid vara bra o ha bevis i andra lägen med |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
|||
|
|||
![]()
Ja, det gäller även för vanligt bankkort utan kredit tex Nordea Visakort, dvs om man betalar hyrbilen med Visa-kortet så lämnas ersättning med ett belopp som motsvarar självrisken om man i samband med hyran har tecknat erforderligt försäkringsskydd av en auktoriserad uthyrningsfirma. Gäller iaf med Nordeas Visakort, vet ej vad som gäller med andra bankkorts försäkringar.
Mvh Sunny |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
/kimmen |
|
||||
|
||||
![]()
Har aldrig hyrt bil i Grekland! Det är roligt att åka lokalbuss och man kan ta en öl på tavernan utan problem. I år blir det Ios och Naxos och där behövs ingen bil, man kommer långt med att bara gå eller åka buss!! Men jag är nog kanske en udda fågel som endast åker kollektivtrafik i storstaden här hemma.
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|