![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Så härliga bilder! Jättefint!
Tack för titten ![]() Hälsningar Stinab |
|
|||
|
|||
![]()
Jättefina bilder.Tänk att det kan vara så fint på andra ställen än i Grekland,hihi
![]() Monica ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
...och så Grekland med den antika kulturen och alla stora minnesmärken. Med alla öarna och de små kapellen och sandstränderna och med sina mezedes och ouzon och gästfriheten. Inte behöver jag välja antingen-eller, jag gläder mig åt både-och! Hittills i år ligger det lika i resor till de båda länderna 2-2, men Grekland har fått MÅNGA flera dagar...och ska få 14 till i september.... ![]() ![]() Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
På måndag sticker vi igen! Samma stad, Girona och samma hotell. Även denna gång 4 dagar....
Vi hade tänkt oss Barcelona, men maken är inte helt pigg och vi kände båda att bara tre hela dagar i Barcelona blir för stressigt . Så jag har bokat om hotellet till Girona. Det ska bli jättekul att komma ner igen! Vi har mer att se som vi inte hann i juni. ![]() Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Ha, nu riktigt sköna dagar i Girona!!..
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
TACK!
![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Ha en härlig resa och pigga på maken!
![]() Hälsningar Stinab |
|
|||
|
|||
![]()
Så är vi hemma igen efter 4 jättefina dagar i härliga Girona. En otroligt mysig stad. Återseendets glädje och nya upplevelser, bla en tågutflykt till Figueres och Salvador Dalis museum i hans födelsestad. Figueres var riktigt trevligt. En dag gick vi i timmar till grannkommunen Salt och tillbaks. Så mycket man får se som man inte har en aning om ens finns.
![]() Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Här kommer några bilder från förra veckans resa till Girona och Figueres.
![]() Lika mysigt i Girona denna gång och det var så lagom varmt och inte alls så mycket folk som sist. ![]() ![]() Hundratals skolbarn på besök i Girona för att måla av kända platser. Överallt satt barn i alla åldrar och målade. ![]() Salvador Dali-museet i Figueres fick också ett besök. ett fantastiskt och överraskande bra och levande muséum. ![]() ![]() ![]() Denna tid på året går man ganska ensam i gamla staden på morgonen. ![]() Längs Riu Ter en fin promenad. ![]() Nu ska jag inte tjata mer om Girona. ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Du får gärna tjata mer om Girona. Verkar väldigt fint och som Janne säger tänker vad många underbara platser som man inte ens vet att de finns. Går drektflyg dit från Skellefteå och flygbuss från Umeå som ansluter till flyget. Verkar väldigt lockande.
Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Blir det någon tur till Tossa de Mar? Det är väldigt mysigt där ..finns en fin liten strand där...blir sugen att åka till Girona nu när man ser alla dina fina bilder och det är smidigt med direkt flyg med RA..kanske till vår
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Vi ville gärna ha åkt till Tossa, men bussarna gick så fel tider! Man kunde åka från Girona kl 18 på kvällen och sen åka hem från Tossa kl 7.15 på morgonen, vilket hade inneburit 2 övernattningar om vi skulle åkt dit för att få en dag. Man kanske skulle åkt direkt när man landat från flygplatsen för att komma dit. Det är bättre tider från Barcelona, men där var vi inte. Figueres blev det i stället som sagt och det var så mysigt!
Ja, Girona är väl värd en resa. Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Tack än en gång Lissi! Så himla fint!
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack Lissi för härliga Girona-bilder. Har visat för maken och han tyckte också att det såg fint ut. Jag vill till norra Spanien nästa sommar! I vanlig ordning.
"Jamen, du vet ju hur det slutar. Vi åker ändå till Grekland!" säger maken. Vi får väl se... En biltur i norra Spanien längs Atlantkusten skulle jag vilja göra. Girona har jag aldrig besökt, däremot Figueres och Dalí-muséet och Cadaquéz. Aina |
|
||||
|
||||
![]()
Tack, det var intressant! Jag säger som så många andra: det finns så mycket att se...
|
|
||||
|
||||
![]()
Visst finns det många fina pärlor i Europa. Märker att jag är ganska dålig på att titta på "andra länder". Många här reser ju mycket också till andra länder än Grekland och här kan man få fina tips.
Så tack Lissi för bilder och berättelse! / Anne ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|