Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resebrev

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2014-09-29, 00:36
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: apr 2005
Standard Sv: Sju gånger i Aten

Kari, blir så begeistret av din begeistring og din beskrivelse av dine Athen-steder! Byen er jo helt vidunderlig

Koukaki - der gikk jeg gjennom gatene for to år siden med mannen til en venninne som "guide". Han vokste opp der, og tok meg med på en tur i området. Han bodde der til han var 16 år, deretter flyttet han med familien til Nafplio. Han er 42 år nå, og fortalte at da han var gutt, pleide de å leke i bakkene opp mot Akropolis, selv om det ikke er sååå lenge siden, var byen helt annerledes da. De kunne gå helt fritt i hellingen opp mot Akropolis - der hvor Dionisis-teateret ligger. Der lekte de mellom ruinene. Han levendegjorde Koukaki for 30 år siden, fortalte om menneskene som hadde bodd der: Der ligger fremdeles den vakre villaen til han som ødslet alt bort fordi han drakk for mye. Der ligger pikeskolen som de "alltid" la turen forbi for å se på jentene, der er huset til damen som sydde hans første dress. Osv.

Da ble jeg forelsket i Koukaki, og jeg skal virkelig vurdere Acropolis Hill neste gang jeg skal overnatte i Athen. Tusen takk for tipset!
Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:08.