![]() |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Låter härligt med fint väder igen!
Karneval är det ju alltid i februari..har med fasta och den analkande påsken att göra. Vi har 2 ggr upplevt den i februari i Aten. De åretomboende här på Kalimera kan säkert förklara mer ingående om den.... Lissi |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Såg skrotbilen bland dina bilder, Arne. Och det slog mig att en av de värre öar jag varit på när det gäller det är faktiskt Fourni. Så fort man kommer utanför byn där så möts man av deprimerande syner. Mitt i vackra grönskande sluttningar kan någon ha dumpat en gammal rostig grävmaskin.
Bilvrak ser man på många öar men på Fourni blev det mer påtagligt än på många andra öar. Det är jättetrist. Även inne i byn har det varit väldigt skräpigt de två gånger jag varit på Fourni, det är tydligt att renhållning inte är ett prioriterat område där. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Hos oss har man upprepade gånger markerat skrotbilar med en klisterlapp med bud om att skrota/vad man nu vill , annars tar kommunen hand om den. Betydligt färre vrak nu.
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
Skrotbiler er ikke noget kønt syn, men i det mindste ved man, hvor de er.
Langt værre er det med alt det skidt, som bliver smidt på bjergsider. Det flyder med gamle vaskemaskiner, gamle køleskabe, plastik osv. i naturen. Hvor lang tid tager det for naturen at nedbryde et køleskab? 600 år? 1000 år? |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Citat:
/Netwolf |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Citat:
![]() Citat:
![]() Citat:
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
Citat:
ÖBO: Vi bor LÅNGT från lyxhotellet i Paleochora. ![]() Birgitta. |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Citat:
|
|
#9
|
||||
|
||||
|
Citat:
![]()
|
|
#10
|
|||
|
|||
|
Instämmer till 100% i det Emma säger!..
![]() Lev gott Arne & Birgitta Sunny, som också har sina vanor och rutiner på semestern. |
|
#11
|
||||
|
||||
|
Citat:
|
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|