![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
För första gången på sex år har jag inte fruset,inomhus,inte utomhus heller .Vi har inte så kallt ännu.förklaring, vi är i Sverige över vintern i år . Visst längtar vi till Kreta .Men inomhus klimatet på vintern i Grekland kan vi avvara.Där finns en guldgruva för den som hjälper Grekerna att förbättra inomhusklimatet,solfångare ackumulatortankar isolering ventilation,om någon har råd att betala.
|
|
||||
|
||||
![]()
Du har så rätt, Jan. Husen här är ju byggda för sommarväder, vintern är en sån där prövning som går över om man sitter i sin vrå några månader...vi bor i ett relativt nytt hus med bra fönster och dörrar, men likafullt byggt för sommar, ingen plats för kaminer eller så.
Jag sover faktiskt väldigt bra här i mitt kyliga sovrum, luften är inte torr som i hyreshuset i Sverige. Men det går åt lite stök: dubbla täcken, varmvattendyna och överst en tjock katt... |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Vi sover med öppet fönster i sovrummet året runt ,mina kläder förvarar jag på toaletten för att slippa iskalla kläder ,vintertid ,tjock katt får jag klara mig utan då min fru är allergisk mot katter. |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|