![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Oj oj oj... bara tre? Det blir inte lätt.
![]() ![]() 1. En kväll på Taverna Pelagos utmed strandvägen i Pigadia. Här får ni höra riktig grekisk musik framförd av duktiga musikanter. Hit går grekerna själva för att festa med musik och dans; jag har hamnat mitt uppe i såväl dop, förlovningfest, förlovningskalas som bröllopsdagsfirande på Pelagos. Alla blir bjudna på godsaker, alla blir inbjudna att vara med i dansen. Här hamnar även alla gästande musiker förr eller senare, och gör kortare framträdanden. Trevlig, familjär stämning, god mat och bra musik; det kan inte bli bättre! ![]() ![]() 2. Taverna Under the Trees. Ett par kilometer norr om Finiki ser du skylten på vänster sida uppe på ett backkrön. Sväng ner där och bered er på en fantastisk lunch. Kostas odlar alla grönsaker själv på marken runt tavernan. Ät grekiskt, dvs beställ in flera rätter och smaka av allt. Krabbsalladen är som en dröm, de friterade zucchinistavarna är värda en egen resa, favan är len och ljuvlig ... allt är gott och vällagat och portionerna är STORA. Billigt är det också, för så mycket mat. 3. Ouzerian Faros i Pigadia. Fast då kan du kanske inte ta bilen. ![]() ![]() ![]() Vi brukar slå ihop trean och ettan när vi känner för en helkväll. Startar med en ouzo (jag) eller läsk (herrarna i familjen) för att så småningom ta oss bort till Pelagos för intagande av middag. ![]() Karin som alltid längtar ner, och nu känns det ännu värre! |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|