![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Nu uppmanas man i DN att ta med kontanter om man åker till Grekland.
http://www.dn.se/ekonomi/ta-med-kont...andssemestern/ |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Det känns som ett "sunt-förnuft-tänkande", i mitt tänkande något som jag undrar om man verkligen behöver andras uppmaningar för att förstå? Jag har växlat € för kursen 9.69 som dyrast för någon vecka sedan i bankomat, 9.64 som billigast. Man måste ner i riktigt låg växlingskurs och mycket stora summor pengar om det ska vara värt att säga att man verkligen tjänar på att växla i automater i Grekland. /Hasse ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Lite fundering om det här med ungdomar och jobb i Grekland Mitt barnbarn jobbar i Dublin med IT jobb. Härom dagen skrev hon till mig och sade att hon hade fått erbjudande från Aten å liknande jobb
![]() Det här att skall man ta med sig kontanter så det räcker för hela semestern känns lite osäkert i dessa tider ![]() Tror inte att jag behöver svälta på Kalymnos, även om pengarna skulle ta slut ![]() ![]() Riitta, 8 dagar kvar ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det kanske inte skulle bli total katastrof att överge Euron:
http://greece.greekreporter.com/2015...ic-for-greece/ Karin |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Neej, just det... Själv har jag alltid trott på Grekland, men inte på dess roll inom EU. Kanske uppstår något katastrofalt för någon annan. Min naturliga och sunda misstänksamhet stegrar sig när EU-landet Tyskland säger att de så gärna vill ha Grekland kvar i EU. Varför tusan då undrar man liksom. Javisst den man agar älskar man liksom... Är det detta som kallas samarbete? Är det detta som gräver gropen djupare, liksom? |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Sen måste jag ge en liten känga till journalisten, som riktar in sig endast på turisternas situation i Grekland och knappt alls nämner eländet ovanstående situation skulle åsamka för den grekiska befolkningen. Senast redigerad av Thira den 2015-05-13 klockan 10:39. |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|