![]() |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Hur länge stannar Du? Forever?
Lissi- bara klädsamt avundsjuk...
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
...men ska hem någongång.. ...Nu känner jag mig mer och mer säker på att återkomma till Sifnos i höst.. det är de underbara vandringarna jag vill återuppleva.. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Vilken jättefin vandring du gjorde där! Roligt att det finns så fina vandringar som utgår även från Kamares.
Visst är Agia Marina-sidan fin, jag går också alltid ut på den sidan när jag är i Kamares. Där är rofyllt och vackert. Den där pizzan känner jag igen tror jag, de är urgoda Välgjorda grekpizzor är supergott.Men - hade du inte bokat i Lagada? |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Ja, det var en fin vandring!
Det var ingen grekpizza dock.. ..en italiensk restaurang... Jo jag har gjort en reservation i Langada.. men det går ju att ändra på.. MEN.. har inte helt bestämt mig ännu.. ..velig som jag är!..
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Aha, jag förstår
![]() Med grekpizza menar jag italiensk pizza fast gjord i Grekland. Man kan ju få pizza på en hel del tavernor, men när man får dem på italienska restauranger är de ofta supergoda. Och där du åt den där har jag också ätit jättegod pizza.
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
...pastarätter är de säkert lika bra på!..
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
Så här fint var det på "andra sidan" i Kamares när vi bodde där 2007
//maji
|
|
#8
|
|||
|
|||
|
ÅH.. så härligt det ser ut, där skulle jag kunna tänka mig att bo nästa gång.. faktiskt finare på den sidan i Agia Marina..
Vad heter hotellet, Maji? |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Visst är det bra med kamera
![]() Vi trivdes jättegott där På den tiden var det en utav de sista byggnaderna innan det lilla kapellet. //maji
|
|
#10
|
|||
|
|||
|
OK, maji imorgon ska jag gå dit och kika och fråga om priser i lågsäsong.. JA.. KAMARES är charmigt.. mycket för alla de mysiga små caféerna längs strandpromenaden.. man kan välja en ny varje dag och maten den bästa jag ätit i Grekland.. hittills!..
|
|
#11
|
||||
|
||||
|
Roligt att du tycker så mycket om Sifnos
![]() Vi var där första gången 1994 på vår första ö-luff och det blev en favorit från första stund ![]() //maji
|
|
#12
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#13
|
||||
|
||||
|
Citat:
Koselig vertskap og herlig utsikt ![]() Håper du tilgir et lite "misbruk" av tråden din, Sunny
|
|
#14
|
|||
|
|||
|
Fredag 5 juni
Morgonen på Sifnos startar med regn och blåsväder, men strax efter 10.00 kommer SOLEN åter. Men en del stackmoln från och till... det blev en promenad över till Agia Marina igen, så mysigt att promenera där en förmiddagsrunda. Denna lilla missen skulle jag gärna tagit med mig hem. . Så mysigt med en liten egen bädd... Jag råkade också på en urmysig "pippilångstrump" hund.. .....så snäll den var. . I Agia Marina måste jag nog bo någon gång helmysigt! Sen strosade jag tillbaka till centrala Kamares och slog mig ner på Pipis café, så mysigt och kolla på folk som går förbi... Här intog jag en frappe och en spenatpaj..mumma .. ..Ikväll ska jag prova en ny taverna.. här finns många. . ..Kalispera , Sunny, direkt från Kamares ..
|
|
#15
|
|||
|
|||
|
Oj! Då måste Lemonaki vara på snabbvisit på Sifnos!
|
|
#16
|
|||
|
|||
..kanske en tvilling till Er katt då...javisst var den söt!..
|
|
#17
|
|||
|
|||
|
Åhhh så vackert det är på vackra Sifnos!
Kul att du gillar ön så mycket. Personligen tycker jag faktiskt nästan att den är lika vacker som Amorgos, fast lite på ett annat sätt förstås. |
|
#18
|
|||
|
|||
|
Ungefär lika känner jag.. Sifnos kan också kännas magisk och dramatisk när man kommer riktigt högt upp i bergen.. påminner om Amo..
|
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|