Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hälsningar direkt från Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2015-06-04, 22:32
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Pireus - Sifnos

Hur länge stannar Du? Forever?

Lissi- bara klädsamt avundsjuk...
Svara med citat
  #2  
Gammal 2015-06-04, 22:46
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Pireus - Sifnos

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Hur länge stannar Du? Forever?

Lissi- bara klädsamt avundsjuk...
Skulle gärna stannat här "forever".....men ska hem någongång.. ...

Nu känner jag mig mer och mer säker på att återkomma till Sifnos i höst.. det är de underbara vandringarna jag vill återuppleva..
Svara med citat
  #3  
Gammal 2015-06-05, 09:46
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Pireus - Sifnos

Vilken jättefin vandring du gjorde där! Roligt att det finns så fina vandringar som utgår även från Kamares.

Visst är Agia Marina-sidan fin, jag går också alltid ut på den sidan när jag är i Kamares. Där är rofyllt och vackert.

Den där pizzan känner jag igen tror jag, de är urgoda Välgjorda grekpizzor är supergott.

Men - hade du inte bokat i Lagada?
Svara med citat
  #4  
Gammal 2015-06-05, 09:54
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Pireus - Sifnos

Ja, det var en fin vandring!
Det var ingen grekpizza dock....en italiensk restaurang...

Jo jag har gjort en reservation i Langada.. men det går ju att ändra på.. MEN.. har inte helt bestämt mig ännu.. ..velig som jag är!..
Svara med citat
  #5  
Gammal 2015-06-05, 10:07
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Pireus - Sifnos

Aha, jag förstår

Med grekpizza menar jag italiensk pizza fast gjord i Grekland. Man kan ju få pizza på en hel del tavernor, men när man får dem på italienska restauranger är de ofta supergoda. Och där du åt den där har jag också ätit jättegod pizza.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2015-06-05, 10:12
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Pireus - Sifnos

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg

Med grekpizza menar jag italiensk pizza fast gjord i Grekland. Man kan ju få pizza på en hel del tavernor, men när man får dem på italienska restauranger är de ofta supergoda. Och där du åt den där har jag också ätit jättegod pizza.
Håller med . Italienarna kan det här med pizza. ....pastarätter är de säkert lika bra på!..
Svara med citat
  #7  
Gammal 2015-06-05, 13:23
majis avatar
maji maji är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 967
Standard Sv: Pireus - Sifnos

Så här fint var det på "andra sidan" i Kamares när vi bodde där 2007









//maji
Svara med citat
  #8  
Gammal 2015-06-05, 13:48
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Pireus - Sifnos

ÅH.. så härligt det ser ut, där skulle jag kunna tänka mig att bo nästa gång.. faktiskt finare på den sidan i Agia Marina..
Vad heter hotellet, Maji?
Svara med citat
  #9  
Gammal 2015-06-05, 14:11
majis avatar
maji maji är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 967
Standard Sv: Pireus - Sifnos

Visst är det bra med kamera
Vi trivdes jättegott där På den tiden var det en utav de sista byggnaderna innan det lilla kapellet.



//maji
Svara med citat
  #10  
Gammal 2015-06-05, 14:37
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Pireus - Sifnos

OK, maji imorgon ska jag gå dit och kika och fråga om priser i lågsäsong.. JA.. KAMARES är charmigt.. mycket för alla de mysiga små caféerna längs strandpromenaden.. man kan välja en ny varje dag och maten den bästa jag ätit i Grekland.. hittills!..
Svara med citat
  #11  
Gammal 2015-06-05, 15:18
majis avatar
maji maji är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 967
Standard Sv: Pireus - Sifnos

Roligt att du tycker så mycket om Sifnos
Vi var där första gången 1994 på vår första ö-luff och det blev en favorit från första stund
//maji
Svara med citat
  #12  
Gammal 2015-06-05, 15:28
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Pireus - Sifnos

Citat:
Ursprungligen postat av maji Visa inlägg
Roligt att du tycker så mycket om Sifnos
Vi var där första gången 1994 på vår första ö-luff och det blev en favorit från första stund
//maji
JA..vilken toppenö det är på många sätt och vis.. den har liksom ALLT.. det blir aldrig långtråkigt!..
Svara med citat
  #13  
Gammal 2015-06-06, 21:57
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Pireus - Sifnos

Citat:
Ursprungligen postat av maji Visa inlägg
Roligt att du tycker så mycket om Sifnos
Vi var där första gången 1994 på vår första ö-luff och det blev en favorit från första stund
//maji
Maji, jeg så i albumet ditt at vi bodde på samme sted som dere, hos Irini, da vi var på Sifnos første gang. i 1996 Koselig vertskap og herlig utsikt

Håper du tilgir et lite "misbruk" av tråden din, Sunny
Svara med citat
  #14  
Gammal 2015-06-05, 15:19
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Pireus - Sifnos

Fredag 5 juni

Morgonen på Sifnos startar med regn och blåsväder, men strax efter 10.00 kommer SOLEN åter.
Men en del stackmoln från och till... det blev en promenad över till Agia Marina igen, så mysigt att promenera där en förmiddagsrunda.

Denna lilla missen skulle jag gärna tagit med mig hem. .



Så mysigt med en liten egen bädd...

Jag råkade också på en urmysig "pippilångstrump" hund.. .....så snäll den var. .




I Agia Marina måste jag nog bo någon gång helmysigt!

Sen strosade jag tillbaka till centrala Kamares och slog mig ner på Pipis café, så mysigt och kolla på folk som går förbi...




Här intog jag en frappe och en spenatpaj..mumma ....

Ikväll ska jag prova en ny taverna.. här finns många. ...

Kalispera ,

Sunny, direkt från Kamares ..
Svara med citat
  #15  
Gammal 2015-06-05, 15:27
Malina Malina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: stockholm
Inlägg: 1 784
Standard Sv: Pireus - Sifnos

Oj! Då måste Lemonaki vara på snabbvisit på Sifnos!
Svara med citat
  #16  
Gammal 2015-06-05, 15:32
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Pireus - Sifnos

Citat:
Ursprungligen postat av Malina Visa inlägg
Oj! Då måste Lemonaki vara på snabbvisit på Sifnos!
..kanske en tvilling till Er katt då...javisst var den söt!..
Svara med citat
  #17  
Gammal 2015-06-05, 20:57
Thira Thira är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 1 605
Standard Sv: Pireus - Sifnos

Åhhh så vackert det är på vackra Sifnos!

Kul att du gillar ön så mycket. Personligen tycker jag faktiskt nästan att den är lika vacker som Amorgos, fast lite på ett annat sätt förstås.
Svara med citat
  #18  
Gammal 2015-06-06, 09:02
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Pireus - Sifnos

Citat:
Ursprungligen postat av Thira Visa inlägg

Kul att du gillar ön så mycket. Personligen tycker jag faktiskt nästan att den är lika vacker som Amorgos, fast lite på ett annat sätt förstås.
Ungefär lika känner jag.. Sifnos kan också kännas magisk och dramatisk när man kommer riktigt högt upp i bergen.. påminner om Amo..
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT