![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Det var ju en alldeles utmärkt "minikurs". Tack för den, Zanét
![]() Ivi |
|
|||
|
|||
![]()
I vilken musikstil placerar sig Zambetas, Zanét? En rolig och intressant liten kurs tycker jag.
Jag lyssnar på det mesta, men undviker grekisk klarinettmusik!! Herr Grek tog mig till en liten sylta i Athen en gång där det spelades klarinettmusik. Där fanns mest äldre damer i pälsboa och hatt, en massa skumma gamla maffialiknande gubbar och en och annan hora. Musiken var vedervärdig, jag höll på att ta ut skilsmässa. Kyrkomusiken har jag också svårt för. Vi bodde granne med en ung grek som för full hals sjöng med i mässan på TV varje söndagsmorgon när vi vill sova. Det avskräckte lite. |
|
||||
|
||||
![]()
Giorgos Zambetas hamnar bland de odödliga, d v s de traditionella. Ta bara som exempel "Malista Kyrie", den kan vem som sjunga med i, gammal som ung
![]() Klarinett/Klarino gillar jag på normal ljudnivå under några timmar eller lite då och då. Spelas ju alltid på panigiri i byn och då är ljudnivån så otroligt hög att öronen vibrerar flera dagar efter ![]() Mässande granne på söndagsmorgnarna låter inte precis roligt. Däremot kan jag lyssna på liturgin om söndagsmorgnarna - Bykyrkan är försedd med högtalare så det undgår ingen. Tillägg: Ser att jag glömde citera. Detta var alltså svar på Anoulas inlägg. //Zanét ![]() Senast redigerad av Zanét den 2006-03-05 klockan 18:32. Anledning: Tillägg p g a glömska |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Och nu avvek jag från ämnet... ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() Ska kanske tillägga för den oinvigde att "O penindaris/50 aris" betyder "50-åringen" och "Einai kalós erastís" betyder här "Han är en bra älskare" //Zanét ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|