Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Peloponnesos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-08-18, 11:38
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2012
Standard Sv: Peloponessos nästa!

15 mil OK..bra då vet jag!.
Svara med citat
Gammal 2015-08-18, 11:37
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Sunny12 Visa inlägg
Lissi, inte går det väl att åka direkt till Peloponnessos från flygplatsen med buss?
Ja, ni skulle åka bil såg jag nu!..
Jag fick svar på den frågan i början av denna tråd. Från flygplatsen gäller buss in till busstationen för Peloponessosbussar. Stathmos Kiffissos . Där byter man. Vi har åkt från Aten till Nafplio tre gånger den vägen, men aldrig från flygplatsen.. Det är inga problem..

Lissi
Svara med citat
Gammal 2015-08-18, 11:40
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2012

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Jag fick svar på den frågan i början av denna tråd. Från flygplatsen gäller buss in till busstationen för Peloponessosbussar. Stathmos Kiffissos . Där byter man. Vi har åkt från Aten till Nafplio tre gånger den vägen, men aldrig från flygplatsen.. Det är inga problem..

Lissi
OK, måste testa det, nästa år... nu ska jag först till Poros, Hydra och Nafplio från Galatas.
Svara med citat
Gammal 2015-08-18, 11:32

Tack Anneli!

En liten fråga, även om det är långt fram till mars. Jag kommer ju med buss från Sparta till Kalamata en söndag...då går bara buss kl 14.15 från Sparta..Vill ju till Koroni så snabbt som möjligt...
Är Kalamata en stad värt att stanna i för någon natt?? Blev inte SÅ förtjust vid vårt endagsbesök 2007, men då var vi i o f s nästan bara nere vid hamnen. Hur hög är mysfaktorn??

Lissi
Svara med citat
Gammal 2015-08-17, 22:22

Tänk om även Peloponessos får ett uppsving!
Det kanske bara är så enkelt att det käns lättare att ta sig till en ö och sen bara vara där....På det större Peloponessos krävs det ju lite mer för att ta sig runt. Nu har jag i alla fall bokat 7 nätter av 15 på hotell....de 6 första och den sista....sen ligger allt öppet ...den första är i Lund på utresan. CheckIn bed &breakfast 4 min från Lunds central, helt suveränt bra boende! ( LITE reklam får man väl göra?)

Lissi
Svara med citat
Gammal 2015-08-18, 10:52
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av anneli56 Visa inlägg
Kan också intyga att det är precis så fint där. Även Gialova Golden lagun är jättefint och där har vi vårt våtmark med ca 270 olika arter av fåglar.
Jo, jag läste om den våtmarken igår. Borde ta med tubkikaren, men det blir nog bara den vanliga kikaren.
Svara med citat
Gammal 2015-08-15, 09:55
Thira Thira är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2013

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg

Ni som känner till bussförbindelser på Peloponessos, låter det rimligt?
På kartan ser det ju tänkbart ut....Men jag vet hur knöligt det sen kan vara och förra gången hade vi ju bil.

Lissi

Det låter absolut rimligt. Du kan åka antingen via Argos eller Isthmus (Korinths stora busstation) vidare till Sparta från Nafplion. Resan bör ta runt tre timmar eller så.
Det som kan bli lite knepigt är bussförbindelserna från Koroni till Methoni. Har för mig, när jag kollade att bussen gör en lång omväg för att komma dit. Å andra sidan är det inte alls omöjligt att ta en taxi mellan de båda. Tror du vinner väldigt mycket tid på det eftersom sträckan egentligen inte är så lång. Här har du årets busstidtabell för Messinien så kan du se lite närmare hur bussarna går. KTEL byter ut denna till en vintertidtabell lite längre fram på året, då kan du följa upp det där och se mer exakt inför våren.
http://www.ktelmessinias.gr/userfile...01_07_2015.pdf
Svara med citat
Gammal 2015-08-15, 10:11

Tack Thira...Bra att jag kan komma till Sparta samma dag från Nafplion...

Att sitta på buss och kika på landskapet några timmar gör inget....det är ju en upplevelse det med....Jag vill lägga så lite pengar som möjligt på taxi...

En lång omväg från Koroni till Methoni gör inget och vem vet, ser det fint ut i nån by är det ju bara att kliva av!

Lissi
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:15.