![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
15 mil OK..bra då vet jag!.
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Lissi |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tack Anneli!
En liten fråga, även om det är långt fram till mars. Jag kommer ju med buss från Sparta till Kalamata en söndag...då går bara buss kl 14.15 från Sparta..Vill ju till Koroni så snabbt som möjligt... Är Kalamata en stad värt att stanna i för någon natt?? Blev inte SÅ förtjust vid vårt endagsbesök 2007, men då var vi i o f s nästan bara nere vid hamnen. Hur hög är mysfaktorn?? ![]() Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Tänk om även Peloponessos får ett uppsving!
![]() Det kanske bara är så enkelt att det käns lättare att ta sig till en ö och sen bara vara där....På det större Peloponessos krävs det ju lite mer för att ta sig runt. Nu har jag i alla fall bokat 7 nätter av 15 på hotell....de 6 första och den sista....sen ligger allt öppet ...den första är i Lund på utresan. CheckIn bed &breakfast 4 min från Lunds central, helt suveränt bra boende! ( LITE reklam får man väl göra?) Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Det låter absolut rimligt. Du kan åka antingen via Argos eller Isthmus (Korinths stora busstation) vidare till Sparta från Nafplion. Resan bör ta runt tre timmar eller så. Det som kan bli lite knepigt är bussförbindelserna från Koroni till Methoni. Har för mig, när jag kollade att bussen gör en lång omväg för att komma dit. Å andra sidan är det inte alls omöjligt att ta en taxi mellan de båda. Tror du vinner väldigt mycket tid på det eftersom sträckan egentligen inte är så lång. Här har du årets busstidtabell för Messinien så kan du se lite närmare hur bussarna går. KTEL byter ut denna till en vintertidtabell lite längre fram på året, då kan du följa upp det där och se mer exakt inför våren. http://www.ktelmessinias.gr/userfile...01_07_2015.pdf |
|
|||
|
|||
![]()
Tack Thira...Bra att jag kan komma till Sparta samma dag från Nafplion...
Att sitta på buss och kika på landskapet några timmar gör inget....det är ju en upplevelse det med....Jag vill lägga så lite pengar som möjligt på taxi... En lång omväg från Koroni till Methoni gör inget och vem vet, ser det fint ut i nån by är det ju bara att kliva av! ![]() Lissi |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|