Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-08-08, 19:49
Fajotta Fajotta är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2012
Standard Sv: Bagageregler charter

Jacka, kofta, jeans och andra tunga och skrymmande klädesplagg som man eventuellt vill ha med, har man på sig när man reser.[/COLOR]

är det verkligen värt några hundralappar att bylsa på sig sådär
Svara med citat
Gammal 2015-08-08, 20:00
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2012

Om jag skulle rest med endast handbagage.. skulle det vara för att det är smidigt att slippa checka in en väska och inte för att spara några hundralappar.. MEN.. jag vet inte hur andra tänker... ..

Själv skulle jag ha svårt för att resa med endast handbagage.. då jag alltid vill köpa med mig lokala produkter hem.
Svara med citat
Gammal 2015-08-08, 21:17

Standard Re: Bagageregler charter

Ja, det förstår jag också men hade inte heller klarat att resa utan väska. Dessutom handlar ju reglerna om att alla ska samsas utrymmet i planet och naturligtvis säkerheten. Är ju livsfarligt att trycka in för mycket och tungt ovanför huvudena.
Svara med citat
Gammal 2015-08-08, 22:45
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Citat:
Ursprungligen postat av Sunny12 Visa inlägg
Om jag skulle rest med endast handbagage.. skulle det vara för att det är smidigt att slippa checka in en väska och inte för att spara några hundralappar.. MEN.. jag vet inte hur andra tänker... ..

Själv skulle jag ha svårt för att resa med endast handbagage.. då jag alltid vill köpa med mig lokala produkter hem.
"Smidigt att slippa checka in en väska ....."

Tja, det får mig att tänka på debatten vi hade när passfriheten skulle införas. Uj uj uj så smidigt det skulle vara för alla resenärer att "slippa visa pass när man reser". Ja det var ju för väl att vi blev befriade från den kvarnstenen. Det var ju så fruktansvärt jobbigt att behöva släpa med sig det stora och jättetunga passet. Det var ju nästan så att man övervägde att stanna hemma istället. Nu är det ju mycket smidigare. Det räcker ju med någon form av enklade ID-handling. Mycket lättare och smidigare.

För mig låter det nästan lika överdrivet med det väldiga oket att behöva checka in en väska. Men det är ju som jag känner. Fullt på det klara med att vi är olika och att det finns de som uppskattar att inte behöva checka in bagage och inte behöva vänta på det vid bagagebandet. Men själv tycker jag att jag har tid med det om jag ska vara borta en vecka eller två.

Däremot förstår jag fördelen med en lätt rygga eller dylikt om man ska byta vistelseort titt och tätt. Då blir det mycket packande och bärande kanske varannan eller var tredje dag. På öluff är det ju lite bökigare med en stor resväska.

Masse, som just köpt en ny stor och rymlig resväska
Svara med citat
Gammal 2015-08-08, 23:47
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
"Smidigt att slippa checka in en väska ....."

Däremot förstår jag fördelen med en lätt rygga eller dylikt om man ska byta vistelseort titt och tätt. Då blir det mycket packande och bärande kanske varannan eller var tredje dag. På öluff är det ju lite bökigare med en stor resväska.

Masse, som just köpt en ny stor och rymlig resväska
Ja Masse, det er når man forflytter seg på fastlandet, eller øyloffer det er ekstra deilig å ha lett reiseveske/koffert/ryggsekk
Svara med citat
Gammal 2015-08-08, 22:17
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Fajotta Visa inlägg
är det verkligen värt några hundralappar att bylsa på sig sådär
Bylsa på sig? Man reser ju knappast naken, och de varmare kläderna man EVENTUELLT har med, behöver man ju oftast just på resan dit och hem. (Och skulle det inte behövas så blir det ju ännu mindre i packningen.)

Själv reser jag med endast handbagage när jag inte behöver mer. Dessutom är det smidigare både under resan och på plats att inte ha så mycket grejer.
Svara med citat
Gammal 2015-08-09, 10:32

Standard Re: Sv: Bagageregler charter

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet Visa inlägg
Bylsa på sig? Man reser ju knappast naken, och de varmare kläderna man EVENTUELLT har med, behöver man ju oftast just på resan dit och hem. (Och skulle det inte behövas så blir det ju ännu mindre i packningen.)

Själv reser jag med endast handbagage när jag inte behöver mer. Dessutom är det smidigare både under resan och på plats att inte ha så mycket grejer.
Det var inte illa menat! Jag fick bara bilden i huvudet att man landar i 30 graders värme med kofta, jacka med mera. Men jag ber om ursäkt om skämtet tog fel! Vi har ju alla olika typer av resor framför oss och olika tycke och smak. Själv, som alltid stannar på samma hotell, tycker det är toppen att bara ha en liten väska med ombord, lagom stor för en bok, plånbok med mera och vattenflaska. Känner mig fri att inte ha något att släpa på så snart bagaget är incheckat. Dessutom vill jag ha tillräckligt med kläder att kunna byta till rent ofta ofta, och tycker det är knöligt att tvätta upp på resan. Men som sagt - vi är olika och dina tips fiffiga. Men eftersom tråden handlar om regler är det samtidigt helt normalt och vettigt att handbagaget också kollas. På grund av vad jag tidigare skrev om att samsas om utrymme och säkerhet. men det har ju inget med dina tips att göra
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:01.