![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Vilken fin!Fryser de inte i kalla norden,nere på Voikilia har de betydligt varmare
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Med 22 minusgrader i Umeå äter våra småfåglar oupphörligt från vår fågelmats-hus utanför köksfönstret. Dom måste få i sig mycket mat nu. Birgitta. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Kungsfiskaren lär vara en fågel som "egentligen" ska flytta men har en tendens att chansa och stanna kvar och därmed riskera livet om vintrarna blir stränga hos oss. Hursomhelst grattis till fotot, inte lätt att fånga den rackarn på bild. Oftast ser man den som ett färggnistrande streck när den flyger iväg. En av Sveriges vackraste fåglar. |
|
||||
|
||||
![]()
Sidste år var jeg så heldig at se et par kungsfiskare i Paleochora i december på Birgittas klippe udenfor Haris studios. Billedet er slet ikke så snyggt som dit Janne. Ingen zoom på mit kamera
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
En till Kungsfiskare som jag fångade i Voidokilia (skrev fel förut)
Inte så bra bild då jag fick så bråttom att försöka få den på bild ![]() [IMG] ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Härligt Mette, jag högaktar dig! Birgitta. |
|
||||
|
||||
![]()
Den enda kungsfiskare jag sett i verkligheten är denna, men den ser inte som era
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() ![]() Ska vi ha en omröstning om vem som är snyggaste av dessa konstiga fåglar? Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Citat:
![]() Citat:
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Det där med vackraste fåglar...det är inte lätt att jämföra. Steglits, Domherre eller Skärfläcka går inte heller av för hackor. Själv sätter jag nog sommargyllingen-hanen främst, den ha helt rätt färger (Heja Elfsborg ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Att du gillar sommargylling förstår jag. ![]() Sommargylling har jag aldrig sett i Sverige, bara i Grekland, på Tilos. |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|