![]() |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
För min del väljer jag Pigadia , för att det är en lagom liten stad, där människors vardag pågår jämte turisterna. Inte utpräglad turistplats. Därifrån är det lättare och ta sig till olika platser på ön. Tex. båtutflykterna går därifrån. Det är lite mer liv där än på badorterna, som Lefkos. Dock inget störande uteliv. Människorna är gästvänliga och trevliga. (Fast det är dom säkert på Lefkos också ) :-)
Riitta |
|
|
||||
|
||||
|
Glömde säga att i Pigadia finns flera girosställen med mycket goda pitagiros :-)
Riitta |
|
|
|||
|
|||
|
Väljer också Pigadia, av samma orsaker som du Riitta! Lefkos stora styrka är ju de fina stränderna (stranden i Pigadia-bukten är inte mer än ok) men sedan finns inte så mycket mer
I Pigadia är utbudet mycket bättre av det mesta men ändå lugnt och mysigt. Staden är navet på denna vackra ö. Kommer vi iväg i slutet av augusti blir det 6:e gången!Catlady, som längtar så..... PS: gyrosen vid taxistationen är våra favoriter Precis, Karin!
|
|
|
||||
|
||||
|
Jepp, där har man ätit många gyros under åren :-)
Riitta |
|
|
||||
|
||||
|
Hej!
I sommar har jag bokat 6 nätter i Pigadia (som jag verkligen gillar!), en natt på Kasos (blir kanske 2 ??) och de sista 2-3 nätterna i Lefkos inför hemresan. Reser reguljärt. Pigadia är en jättefin stad/by att bo i. Rekommenderas varmt! /Maria. |
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|