![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Firar julen här på Österlen med sambon. Äter lite gott och tar det lugnt. Enligt väderprognos ska det snöa, får väl ut och göra snöänglar.
![]() Barnen med barnbarn firar på andra ställen. Tacksam över att vi är två. Njut av julen alla Kalimeraner.🎄🤶🎅 |
|
||||
|
||||
![]()
Förhoppningsvis firar vi med familjen och tomten.
Det blir härligt att se tomten komma till våra två små barnbarn. Måtte inga snuvor stoppa oss. Sen åker jag o mannen ut till stugan. Tänder en brasa, värmer glöggen och njuter av något lugnare julaftonstimmar. Stannar hela helgen ![]() Men idag firar vi också🥂🍾! Glad Midvinterafton. Årets kanske mest betydelsefulla dag...när det vänder, när ljuset sakta kommer tillbaka. Pustar ut av lättnad.. / Kajja ![]() Senast redigerad av Kajja den 2021-12-21 klockan 08:03. |
|
||||
|
||||
![]()
Planen är att fira som vanligt, men som lök på laxen, har jag dragit på mig en förkylning. Jag drar i mig allt jag hittar i medicinskåpet för att kurera mig. Har iaf varken feber eller hosta, utan "endast" nysningar och rinnande näsa. Detta torde indikera förkylning och inte [det onämnbara].
![]() /Atjoo-Atjoo-Prosit |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() / Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Done! Och det vara bara en förkylning
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Va bra!!
Då får du nysa vidare. -Ah..ah..oouzo🤧!! / Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Kajja, Aah aah Ouzo, den var bra!
![]() För oss blir det ännu en "corona"-jul. Bara gubben och jag i lugn och ro med traditionell julmat! Ett grekiskt bord (på vårt vis) ska vi unna oss i mellandagarna. Barnbarnen är superförkylda, så det går ju tyvärr inte, men de har en massa kusiner som inte är lika känsliga och då får de kul! ![]() ![]() ![]() Catlady, som önskar alla Kalimerianer en riktigt God Jul och ett Gott nytt År med många resor.... |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|