Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2022-03-02, 07:24
emma emma är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2007
Standard Sv: Invasionen av Ukraina

Detta är så ofattbart förfärligt att det är svårt att ta in. Vi hade dagen innan detta hände, till slut, precis bestämt hur vi skulle lägga upp vår efterlängtade resa. vi hade kollat färjetider, vi hade pratat med våra vänner på ön och bestämt datum för när vi skulle bo hos dom...och vi hade precis tryckt på bokaknappen för flyg. Då hände det. Jag fick total ångest och på kvällen bokade vi av flyget....Det kan ju hända att vi bokar igen, men just nu känns allt väldigt olustigt och tanken på att ut och flyga, hur mycket vi än längtar och vill, känns tyvärr avlägsen. Det är med sorg och förtvivlan jag tänker på allt detta. citerar Jimi Hendrix;

"when the power of love overcomes the love of power, the world will know peace"

Ta hand om er/ emma
Svara med citat
Gammal 2022-03-02, 10:34
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Som du säger Janne, så är det svårt att finna ord för det som händer nu. Inget vet vart vi är på väg. Hur mycket värre kan det bli, hur många oskyldiga måste lida? Vad är tillräckligt för Ryssland?

Det är ju rätt så många som har bokat redan, många som ivrigt väntat på att äntligen kanske kunna resa som förr. I synnerhet nu när pandemin tycks ha lugnat ner sig. Men sen kom det något mycket värre.

Vi har inte bokat och har hela tiden tänkt att kanske, en snabb bokning om det är möjligt. Men om jag skulle ha bokat skulle jag inte avboka. I alla fall om läget överlag inte blir värre, men då tror jag att flyget/resan skulle bli avbokad ändå. Man hjälper inte Ukraina genom att tänka att jag kan inte ligga på stranden, även om jag förstår att det inte känns bra. Inget känns ju bra nu. Men vi måste kämpa tillsammans med Ukraina och då är det viktigt att stöda vår egen och övriga Europas ekonomi. Och det gör vi ju bäst genom att leva som vanligt och hjälpa kan vi genom att stöda olika organisationer osv.

Men TUI säger jag nej till och skulle avboka om jag hade en resa bokad hos dem. Detta betyder att deras många anställda som förstås är oskyldiga lider, men ibland måste man välja.

Så tänker jag just nu.

/ Anne
Svara med citat
Gammal 2022-03-02, 11:07
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Ja, jag har knappt funderat på resan. Nyhetsrapporteringen tar all tid och man har ångest varje morgon, när man slår på iPhonen och möts av värre och värre krigsrubriker...

Jag vet inte hur vi gör. Precis som du säger, känns det osmakligt att åka på solsemester, medans bomberna faller bara "några mil bort". Ja, det är faktiskt närmare till Ukraina än Grekland.

/Netwolf
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:15.