![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Jannis, du är fantastisk! Att få in så mycket info i ett inlägg, otroligt, och så roligt att läsa!!
![]() Stort tack för att du tar dig tiden att informera oss andra som inte har förmånen att kunna vara i Grekland nu!! Ha en alldeles underbar Jul, en härlig Nyårsafton och ett riktigt Gott Nytt År!! 🎆🎄🎉 Önskar Catlady er båda och alla era vänner på fina Kreta...... |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för rapport! Intressant det där med oljan. Jag beställer ibland färsk olja från en nätbutik som importerar oljan direkt från småbrukare i Apokoronas. Och därifrån har det rapporterats att de i år har besvärats av olivflugan vilket gör att skörden inte blir den bästa möjliga. Tydligen varierar omständigheterna så pass mycket i olika områden på Kreta.
Och det är ju 1.december idag så God Jul och Gott Nytt År! / Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det är skönt att höra att olivskörden på dom flesta platser kommer att ha stora skördar! Jag blev lovad olivolja av min taxichaffis på Kreta, väldigt bra då mina flaskor här hemma är tomma nu. Men bara om jag hjälper till med skiljningen mellan oliv och blad samt tvättning! Men jag såg räven bakom hans öra!
Angående den grekiska posten ligger nog inte den svenska posten långt efter i rationalisering! Det har gått illa med den sen jag slutade. För 3 veckor sedan skickade jag ett litet paket med tre amaryllislökar till Paleochora, för att förgylla Haris, Ekaterinas och min jul. Dom kom fram igår! Lagom stora för att sättas i jord. På julafton och nyårsafton skickar jag kyssar och kramar österut till dig och Ylva. Och även till Akram! Den 13:e når jag kretensisk mark! Birgitta. |
|
||||
|
||||
![]()
Härligt att höra att olivskörden har gått så bra!
Stort tack för trevlig och intressant läsning! ![]() God Jul och Gott Nytt År till er också! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack Jannis!
Så skoj att läsa dina berättelser! Även jag önskar en God Jul o Ett Gott Nytt År! Maria |
|
|||
|
|||
![]()
God Jul och Gott Nytt År!
Tack för god läsning. Från ett dimmigt Härnösand//Pia |
|
||||
|
||||
![]()
God & Gott till er med🎄🎉
/Kajja ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tack alla 9 som önskade oss en god jul. Ni gör att det kan bli några levnadsberättelser till! God fortsättning önskar jag er!
/ Jannis ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
God fortsättning och gott nytt år till er också.
Och jag ser fram emot era fantastiskt spännande och innehållsrika rapporter från Kreta. En ö som vi besökt många gånger och som alltid har något nytt att bjuda på. Kerstin o |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|