![]() |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
Det var Masse som fick mig och min man att en dag promenera från Pandéli till Lakki. Nu vill jag inte kalla det promenad, fy så långt jag tyckte det var.
Och läskig väg med många dolda kurvor som gjorde att vi ständigt fick springa över till andra sidan vägen. Att sen gå tillbaka fanns inte på kartan.
|
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
![]() Masse |
|
|
||||
|
||||
|
Kanske är det så, Masse?
När jag kollar på kartan hur man skall gå från Panteli till Lakki så ser det ju inte så besvärligt ut. Den kortaste vägen verkar ganska rak och sträckan är ungefär 2,5 km, skall ta lite över 30 min. Låter inte så farligt? Men kanske det är värre i verkligheten? Kommer ju ihåg att många här har kommenterat trafiken på Leros, inte så trevlig alltid./ Anne
|
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
Trafiken är enligt min mening mycket hetsig på Leros vad avser hastighet och i byarna tufft med ganska smala vägar/gator. Vet inte varför man kör så fort. Men trafiktätheten är inte mera än normalt. Betydligt tuffare på Kreta, Rhodos och i storstäderna. Masse som gärna skulle se Leros igen |
|
|
||||
|
||||
|
Masse! Du är säkert mer äventyrlig.
Jag tycker det är långt att gå tack till Lakki. Däremot tar det inte många minuter att gå mellan de tre byarna Pandéli, Platanós och Agia Marína - som tillsammans kan upplevas som en by. Leros är också en av våra favoritöar. Det man bör veta, om man funderar på att bo i någon av dessa byar - det är mycket backigt …eller säger man mycket backar … )
Senast redigerad av sjöborren den 2023-08-17 klockan 09:54. |
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
Masse |
|
|
||||
|
||||
|
Att gå på vägarna på Leros, är förenat med stor fara för livet. Inte bara avsaknaden av trottoarer, utan även för att folk kör som biltjuvar där. Bara att gå den korta biten mellan Pandeli och Vromolithos, var med hjärtat i halsgropen.
Men i övrigt gillar jag Leros ![]() /Netwolf |
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|