![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Anogia ligger väldigt vackert!!
Första gången, 1990 (innan man började bussa upp turister), vi besökte byn blev vi varnade av charterguiden innan. Vi skulle ta det "försiktigt" eftersom byn då tydligen var lite "farlig" ![]() Så fort byborna förstått att vi inte var tyskar var de väldigt vänliga och lite nyfikna på oss! Det besöket minns jag med glädje! Ville till slut inte åka därifrån....... Filoxenian "flödade".... ![]() Catlady 🐈 ![]() Senast redigerad av Catlady den 2025-06-04 klockan 11:28. |
|
|||
|
|||
![]()
Anogia är en speciell by att besöka och minnena sitter kvar. Vid 4 tillfällen har vi varit där och ätit grillat lammkött. 2011 var vi där tillsammans med vänner och låg över. Då levde mannen med de svarta stövlarna och spred trevlig stämning kring sig. 2018 var vi där igen och då levde han inte längre och charmen kring kaféet fanns inte längre för oss.
Jag hittade det jag skrivit under "Jannis och Ylvas hörna" "Vi har varit på turné 2011" och "En kort rundtur på mellersta Kreta 2018". / Jannis |
|
||||
|
||||
![]()
Var det vapnen man skulle akta sig för?
|
|
|||
|
|||
![]()
Getpinglan: antar du undrar över "varningen" vi fick från guiden.
Det framkom faktiskt inte om det var just vapen eller den allmänna inställningen i byn gällande turister 🤔 I vilket fall som helst så var det ju helt fel! Byborna var hur vänliga som helst med samma fina och unika gästfrihet som överallt annars i Grekland! Visar man respekt får man respekt och vänlighet tillbaka........ Catlady 🐈 ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|