![]() |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
Aj, aj, aj, så illa Anne!
Är man högerhänt, så är man det. Det enda jag kan göra med min vänstra hand är att bära. Och det är ju bra. Min högra hand har två senor till fingrarna tappat sina naturliga vägar, så handens fingrar spretar åt alla håll. Men det gör inte ont. Men jag får dra pekfingervalsen när jag skal skriva. Sen har jag skaffat hjälpmedel som är bra, typ potatisskalare, konserv- och flasköppnare, osthyvel m.m. Det finns fina hjälpmedel hos apoteken numera! Birgitta. Senast redigerad av yannis den 2025-12-21 klockan 09:35. |
|
|
||||
|
||||
|
Hej på er!
Anne, sicken otur! Tur att du inte slog i huvudet i handfatet eller nåt!! Det är svårare att få en protes då...om jag får skoja mitt i eländet. Jag har fortfarande inte fått nåt ortopedsamtal och har det riktigt jobbigt just nu. Ska kolla om jag kan få en kortisonspruta i knät...om det nu hjälper, eftersom det lär dröja tills det är dags för operation. Birgitta, den där gummiduken är helt suverän att ha till burklocken ![]() Vi har nu bestämt att inte boka nån resa innan vi vet hur det går med allt detta. Känner att jag inte kan längta när jag inte vet om vi kan åka..för att längta är ju halva resan. Just nu längtar jag efter lite snö så att det blir julstämning. Glad Midvinterafton och God Jul alla Kalimerianer 🤶🎅 / Kajja
|
|
|
|||
|
|||
|
Kajja...du måste vara tjatig och ringa och fråga hur långt borta en op är. Det är faktiskt så trist att man "plötsligt" få tid då. Redo att komma med kort varsel och sånt. Folk blir ju sjuka och kan behöva ändra planerna.
Kämpa på! Å krya på er allihop. Lena
|
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|