Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-05-27, 17:21
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Inbundna böcker

Citat:
Ursprungligen postat av Ruby
Är inte det en jättestor och tung bok? Den första delen var ju i alla fall enorm!
Jo, så vitt jag har kunnat se är även den här en tegelsten. Vi får se, kan jag hålla mig kanske den får vara hemma så har jag nåt att djupdyka i när jag kommer hem.

Men en god nyhet för andra resenärer: Första delen, Män som hatar kvinnor, har precis kommit i pocket! Såg den på stan i dag. Bättre semesterläsning finns inte för den som gillar deckare.
Svara med citat
Gammal 2006-05-29, 17:46
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Nu har jag hämtat mitt bokpaket

Alltså, Stieg Larsson väger nästan ett kilo

Den ska nog fortfarande med, men jag kan ju inte släpa den i handbagaget på planet. Alltså köpte jag en pocket också som jag kan tugga på vägen ner och den är jag jäkligt nyfiken på: Idéernas grotta av José Carlos Somoza, nån som läst den?

Den är en deckare som utspelar sig i ena tidsplanet i Aten på Platons tid och i andra tidsplanet i nutid när en översättare jobbar med ett gammalt dokument från antiken. Den fick the gold dagger som bästa kriminalroman i England för några år sen.

Enligt baksidestexten är den extremt annorlunda och smart - möjligen är den lite för svår för att vara semesterläsning. Ett recensionsklipp från DN på baksidan säger: "Den är vansinnigt rolig och snillrik och kräver läsning i skugga, annars börjar hjärnan koka". Ok, ska komma ihåg det

Nån som läst den?
Svara med citat
Gammal 2006-05-30, 10:34
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Citat:
Idéernas grotta av José Carlos Somoza, nån som läst den?
Jag har den men har inte läst den. Köpte den när den kom ut och började läsa direkt, men den fastnade inte, eller så var det rätt bok vid fel tillfälle. Så nu ligger den i bokhyllan för ska-läsa-sen-böcker. Kanske tar jag med mig den till Grekland i sommar, där smakar den säkert bättre.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:23.