![]() |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
Och jag menade verkligen inte att argumentera emot Bosse heller, jag är bara imponerad över att det går att resa så billigt!
|
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
Eva |
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
Exemplet med briam är ett bra exempel på precis det jag menade - att även den enklaste tavernalunch blir betydligt dyrare än mat som man köper i affären och lägger i sin rygga på morgonen. Själv skulle jag aldrig orka äta briam eller annan lagad mat till lunch och att sitta på taverna flera gånger per dag tycker jag är enformigt. Titta på folk har jag aldrig haft behov av, och sådana dagar skulle sannerligen inte vara semester för mig. |
|
|
||||
|
||||
|
Jag pratar inte om vad Bosse tycker utan om vad jag tycker och vill även ge en vink till den som eventuellt funderar på sin första Greklandsresa om vilka kostnaderna kan bli. Jag gillar riktig mat och föredrar defintivt en lagad rätt framför något som går att stoppa i ryggsäcken men jag vet att andra kan gilla något annat.
Alla mina boenden under resan var väldigt prisvärda och höll mer än förväntad standard och alla rum hade varmt vatten, balkong eller stor uteplats, vattenkokare etc. På Patmos garden som var det dyraste betalade jag 30 euro för ett fint rum med stort badrum, kyl, köksinredning med både spisplattor och ugn, AC som dock inte behövdes i början av juni. Hotellet hade den vackraste och mest välskötta trädgård jag sett i Grekland och en stor fin swimmingpool. Ägaren hämtade och lämnade vid färjan och hela familjen är mycket trevliga. På Samos betalade jag 20 euro och på Fourni 25 euro. Eva |
|
|
||||
|
||||
|
Då får väl jag bidra med våra kostnader... Nu har vi inte varit på Karpatos(det var dit du skulle..?) men... vi har varit på Leros, Patmos,Lipsi.
Vi har betalat mellan 30-35 EUR för studio med A/C, maten har kostat runt 15 EUR för båda, med vin o tsatziki( ett måste..) Så, med frukost, glass o vatten, lite frukt...kort sagt vad som går åt, så blir det runt 60 EUR per dag för oss båda. Jo, en scooter måste man också ha! Kostar runt 10-12 EUR... Då hamnar vi runt 75 EUR per dag, och då snålar vi inte... För det vill man ju inte göra, när man väl kommit iväg.... ,Mats |
|
|
||||
|
||||
|
Jag sitter gärna taverna under lunchen, det är ett sätt att få behaglig svalka ett tag, sitta och drömglo ut över havet eller bergen, peta i god mat och läsa några sidor.
Min luncher gick nog på allt mellan 7 och 11 euro, beroende på vad jag åt. Undantag gyroslunch, gyro kostade 1.70 och en öl 2. Mina middagar landade runt 10. Det är egentligen bara en sak jag bara inte unnar mig i Grekland och det är färskpressad apelsinjuice. Gudomligt gott men så mycket pengar betalar jag bara inte. Däremot kan jag hälla i mig nästan obegränsat antal frappe (2 E) under en dag. |
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|