![]() |
|
|
|
|
|||
|
|||
|
tack för infon.. det ska jag meddela dottern!
någon som vet vad det annars är för folk på karpathos? alltså, är det mycket turister, eller mest greker? har hört att det är många grek-amerikaner som kommer på somrarna..? ellada 2007..
|
|
|
||||
|
||||
|
Det är mycket turister på Karpathos. Vilka länder de kommer ifrån beror nog på vilken tid det är på säsongen. I augusti är det mycket greker och säkert också italienare och fransmän.
I juni och juli är där mycket skandinaver - det går charter från både Danmark, Sverige och Norge dit. Holland har också mycket charter och det verkar komma en hel tyskar också. |
|
|
|||
|
|||
|
I september var det massor av holländare, mycket skandinaver och en del italienare. Och fullt på restaurangerna varje kväll, så mycket folk var det!
|
|
|
|||
|
|||
|
...fran mitt lilla perspektiv haver jag sett fler skandinaver pa oa, rent generellt och mindre hollaendare, men det fluktuerar vael.Horde en siffra pa 8000 turister i maj, men da far man raekna med att en del kommer med det mindre lokalplanet fr Rhodos och dessutom faerjan, sa det aer en raett stor gra-zon.....
![]() Mikke |
|
|
||||
|
||||
|
Hur små holländare då?
Titti |
|
|
|||