![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Det var ett ibland det roligaste jag har läst på länge! Annika 60-talist |
|
||||
|
||||
![]()
Den var bra!
![]() Undrar just hur matsedeln på ett äldreboende ser ut när dessa millenieungdomar blir gamla? Billys panpizza, Mc Donalds menyer och snabbmakaroner med ketchup eller? ![]() Dagens äldreboenden serverar rejäl husmanskost än så länge. Undrar när förändringen i menyerna kommer? |
|
||||
|
||||
![]()
Hoppas det serveras grekmat på hemmet,när vi hamnar där
![]() ![]() ![]() ![]() Riitta ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Fast det dröjer ett tag innan det är dags ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Var då? Har en gammal mamma med mat från kommunen och Medirest/Eurest som kopplat greppet på Sveriges mat till äldre och personal inom sjukvården. Smaklöst, innehållslöst, tråkigt, enformigt, fantasilöst och bitvis rent förfärligt. Halvfabrikat, helfabrikat och lågpris upphandlat på den europeiska marknaden. Pannkakor från skåne fast det är långt till norrland, kyckling som sprutats med saltblandat vatten och därför smakar rimmat! ![]() Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Eva - jag förstår din frustration. Massproducerad mat som är smaklös gör ingen glad. Min pappa hade dock bra mat lagad lokalt tills han nyligen gick bort. Äldreboendet drivs i Sandvikens kommuns regi - alltså inget privat företag.
|
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|