![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Får man hålla på Panathinaikos, eller hatar du dom också
![]() ![]() Riitta,heja Panathinaikos ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() hmmm, jag hatar Aris oxå! ![]() ![]() dimitris |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Hatar ! Det är ett för mig starkt uttryck. ![]() Har själv erfarenhet från friidrott , där används icke detta uttryck . Där är med & motståndare vänner och kompisar ! ![]() / Tom |
|
|||
|
|||
![]()
därför man kan bara älska ett lag och då hatar man dom andra eftersom det e mycket rivalitet och om ditt lag förlorar blir du hånad av andra lags supportar o sen står vissa lag för olika politiska inriktningar. så finns mycke hat inom fotbollen. tex i paris sg publik finns 2 olika supporter sektioner en med skinnheads som e höger politiska, och en med söner till immigranter som e vänster inriktade och mellan dessa står borta supportrarna
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
????
![]() / Tom |
|
||||
|
||||
![]()
Har aldrig fattat. Kommer aldrig att fatta.
|
|
|||
|
|||
![]()
bara för att fotboll bara e en lek för er men för vissa e d livet. och klubben man lever för e ens partner. man kan byta bil,hus,fru,ja nästan allt men inte sitt lag kärleken e för stark
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Eva |
|
|||
|
|||
![]()
nä men ni kan ju inte döma dom som har såna känslor om ni inte förstår det heller
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Vi svenska "gamlingar" säger varken att vi älskar eller hatar till exempel maträtter, fotbollslag, jobbet, en stad eller ett land - om vi nu inte råkar vara en av alla dem som också har börjat med det språkbruket. Anglikanare och svenska ungdomar däremot, använder de orden för allt som går dem för eller emot - antingen älskar eller hatar de - och det gäller även inom friidrotten idag... Den starka betydelse som du och jag lägger in i orden är kort sagt inte densamma för andra numer. Vi får nog gilla läget, oavsett om vi avskyr det eller ej. Så är i alla fall min analys av saken... ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag skojar bara. Jag kan inte hata förresten!!! ![]() dimitris Aten |
|
||||
|
||||
![]()
Om jag ska använda ordet hata så är det just inom fotbollen faktiskt
![]() (Olympiakos och AEK ![]() PAO GATE 13!!!!!! |
|
||||
|
||||
![]()
PAO GATE 13!!!!!![/QUOTE]
Thira 13!!! Riita du har hajjat vilket lag som gäller! Camilla |
|
||||
|
||||
![]()
Panathinaikos äger även här på Kalimera.......
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Elisabeths förklaringsmodell om ett förändrat språkbruk hos yngre förklarar inte skillnaderna gentemot andra idrotter exempelvis friidrott där många utövare och åskadare också är unga. Orden älska och hata har säkert fått en annan innebörd hos unga men inte hos alla unga. Både i min Familj och i min bekantskapskrets finns det både tonåringar och äldre unga som inte anammat
det här språket men det kanske är en fråga om bildning. Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Inte för att jag vet så mycket om grekisk fotboll, men när vi var i Aten så var vi och tittade på Panathinaikos hemma -arena och FY så sliten och totalt grafittinedklottrad! Den såg helt fallfärdig ut...Det var en match mellan dem och ett franskt klubblag som slutade 0-0. Vi såg inte matchen, men delade tyvärr hotell med franska supportrar så vi hade ofrivilligt en vaken natt innan matchen!
![]() ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
vilket är vanligast att säga om högsta ligan ;
Super League Ellada eller Alpha Ethniki ? vad säger du Dimitris ; OFI ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Det föregående namnet var "Alpha Ethniki". dimitris |
|
||||
|
||||
![]()
Missa inte Grekland - Turkiet kl 20:25 på Viasat sport 1
![]() Mitt tips: ELLAS vinner med 1-0, Katsouranis ![]() Matchen spelas på Olympiakos hemma-arena Georgios Karaiskakis med en kapacitet på 33,334 hetlevrade greker ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|