![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Hej alla
Här kommer några väl utspridda men mycket speciella och charmiga öar! Väl blandat större och mindre öar. Tinos, Folegandros, Ikaria, Schinoussa, Astipalya, Tilos, Fourni, Ikaria och Lipsi. Hälsningar PA |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, men Kalymnos då?
|
|
||||
|
||||
![]()
Kalymnos förstås
![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
[quote=Riitta;86310]Kalymnos förstås
![]() Riitta ![]() Kan inte säga det bättre än Monica P och Riitta! KALYMNOS! Okej, okej! Rosafärgade glasögon, jag vet! Men, ön där lugnet råder, vandring, bergsklättring, Telendos, Saganaki cheese hos Alexis, goda drinkar hos Apostolis och Stratos, hejsan svejsan på Babis och mycket mer. Det är bara att välja och vraka... Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Hej Igen!!
![]() Har tvingat mig själv till lite kvalitetstid framför Apollo, solfaktor och Fritidsresors hemsidor för att titta/boka något till våren! En härlig känsla just nu, och i rådande stund vet jag inte ens vilken ö det blir! Ja, det blir en ö eftersom jag inte anser mig mogen för fastlandet ännu! Känns av tipsen att döma som jag ska titta på Kalymnos, Karpathos, Paros och Skopelos under lupp !?! Det är ett skitjobb, men det måste göras ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej !
Kanonfina öar det där, men jag saknar Lefkas på din lista ![]() hälsningar peter/pew |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
|||
|
|||
![]()
..och jag säger bara EVIA!
Chalkida har bra förbindelse med Aten och har en förhållandevis stor stadskärna. Ön är stor och norra delarna har mycket att se.... Nu har Du väl fått tips så det räcker långt Ricky? ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Jo, var en vecka i Fira Santorini förra våren!
Fint, men alldeles rätt, jag vill prova nåt nytt! ![]() Charter gärna men inte tvunget! Åter igen, tack så mycket! ![]() Det är roligt även om man får samma tips flera gånger. Det tyder ju bara på att stället är poppis och man kanske tittar lite extra på det resmålet! |
|
||||
|
||||
![]()
Ville bara säga att jag tänker spara denna gottepåse med restips tills lite längre fram mot semestern
![]() Först ska jag göra Sicilien i början på juni! Sedan ska jag smälta den resan ett tag. Därefter ska jag noga gå igenom alla fina tips jag fått och göra lite efterforskningar och läsa på om de ställena som verkar mest intressanta! P.S. Motivera gärna kort eller långt varför ni föreslår en viss ö/plats! Denna tråd blir det många fler än jag som får nytta av ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jeg ser dere allerede har fått tips om fastlandet, noe jeg gjerne støtter. Nafplion er midt i smørøyet hvis man vil oppleve mye, innen dagstur avstand fra utrolig mye, fra Korintkanalen til Olympia og Epidavros. Hvis man vil reise charter, er alternativet Tolon, noen kilometer unna Nafplio.
Ellers vil jeg gjerne anbefale Lesvos, med Mytilini by som en levende gresk by, det samme har også Chios. Da tenker jeg på byer som lever sitt liv enten det er turistsesong eller ikke. Senast redigerad av JohnS den 2007-05-01 klockan 22:43. |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|