![]() |
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() Man tager sig en del Skäret, en del Grekland, en del Ouzo, större delen av ett Krus Retsina, lite Saganaki och något Grekisk sallad. Blanda väl och stö över med strimlor av en använd flygbiljett till Grekland... Servera i lagom stora portioner. Smakar gott när man har gott om tid... ![]() Peter |
|
||||
|
||||
![]()
Otium sine litteris mors est et hominis vivi sepultura.
"Vila utan läsning är som att dö och bli begraven levande." Alltnog vänner!!! Jag skola nog på endera sätt lyckas komma fram i tillvaron som pensionär!!! Men ändå!!! Mitt lysande förslag om en resa längs den transsibiriska järnvägen från Jaroslavstationen i Moskva till det yttre Mongoliet att därstädes stanna i tvenne veckor,, detta gåvo Hustruns fatala veto!!! Jag avsåg avresa från Jaroslavstationen i Moskva medförande tio goda böcker samt en flaska Champagne, och efter trenne dagars färd, hade jag nog önskat att proportionerna voro de omvända!!! Hustrun blåste av det hela!!!! Arne |
|
||||
|
||||
![]()
10 dagars resa, tre böcker och en flaska skumpa?
Klok hustru! Men stort och massivt jättegrattis gamle man! //PO ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Grattis Arne!
Nu har du tagit steget in i vuxenlivet på allvar och får själv bestämma när, var och hur. För att inte tala om hur länge ![]() Kickie |
|
||||
|
||||
![]()
GRATTIS Arne till din tillsvidareanställning som statsanställd
![]() Kan tänka mig att du har mer än en heltidssysselsättning med diabildsvisningar, bildsortering, greklandsresor och sist men inte minst goa reserapporter till oss alla ![]() Det viktigaste är inte hur gammal man är, utan hur man är gammal ![]() Sköt om dig och ta väl hand om din kloka hustru ![]() //Zanét ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Ha de gott i ditt framtida liv när du inte behöver tänka på att kliva upp tidigt och komma hem sent.... Bara njut av livet, det har man definitivt gjort sig förtjänt av efter ett yrkesliv! Jag har 10 år kvar i statens tjänst innan det blir dags... Eva - som just nu har väldig abstinens efter Grekland - och som får vänta ända till hösten innan det blir dags... |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|