![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
// Helén |
|
||||
|
||||
![]()
Har utnyttjat Kreta som bas för öluffning - funkar utmärkt. Förutom den bekväma bussresan Chania-Heraklion kostar båten till Santorini en del, speciellt om man vill komma fram snabbt och väljer en snabbfärja. Minns inte hur mycket, men skulle gissa på typ 30 EUR per person.
Men det går snabbt - vi startade tidigt från Chania (typ 5.30 eller nåt sånt) och var på Santorini typ kl 10. Sen satt vi visserligen i Santorinis hamn fram till kl 23 och väntade på anslutningen, men det är en annan historia... |
|
||||
|
||||
![]()
Förra året i augusti flög vi till Chania för att sedan ta oss ut till kykladerna. (Milos, naxos, santorini) Vi gör inte om det igen! eftersom vi åkte mitt i hösäsong fanns det inte så mycket att välja på när det gällde båtar. vi fick först ta oss till heraklion & sedan vidare till Ag. nicolaus. (från Heraklion till ag nicolaus fick inte alla sitt-plats)
Buss-resan tog totalt 5 timmar, men visst fick vi se mycket fint!!! ![]() Vi började med att åka till ön Milos. Eftersom det inte fanns så mycket kvar, så fck vi åka med den långsammaste båten. (LANE) den tog 9 timmar! (18.00 - 03.00) Det går flera båtar som går mycket snabbare till Kykladerna, men som sagt de var fullbokade eller jätte, jätte dyra. boka på gtp innan ni åker i så fall. Detta året flyger vi till Aten istället. de har ett mycket större utbud på båtar dagligen ut i kykladerna & de är dessutom billigare. Jätte lätt att få billigt boende i Aten också ifall ni vill stanna 1-2 dagar innan ni ger er ut. (hotellen i aten har sommarpriser-billigt!) Det finns en hel del bolag som har billiga flyg till Aten. Vilket pris har ni hittat till Chania & vilket datum? Hjälper er gärna. (jobbar med det) sarah.......36 dagar kvar ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Sarah&Filip
Exakt som vår tripp, fast vi blev kvar i tre eller fyra nätter i Ag Nicholaus, för båten till Kykladerna gick en gång i veckan. Det var ingen kul start, men en upplevelse rikare. Vi flyger också till Aten, fast vi har 38 dagar och 12 h kvar på nedräknaren. // Helén |
|
||||
|
||||
![]()
Helén:
Ska ni ut i kykladerna? vart åker ni? sarah |
|
|||
|
|||
![]()
sarah&filip:
Hej! Er story har nog övertygat mig om att flyga till Aten och sedan luffa vidare. Priserna jag hittat från Sthlm till Chania är följande: 4794 kr (avresa 13/7, retur 28/7) direktflyg med Sterling - lite okristliga tider men väldigt billigt? Sterling är nog billigast även till Aten (direktflyg): 8469 kr (avresa 13/7, retur 27/7). Priserna gäller två vuxna och en elvaåring och är deras Low Fare-biljetter (som blir låsta på ett konto om man skulle tvingas avboka). Kan du hitta bättre pris är jag tacksam för tips. Vi har tänkt oss vara borta i ca två veckor och föredrar smidiga flyg utan byte/väntan. Men man kanske får tänka om... Eller ha is i magen, som Hellen. Hälsningar Macke |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|