Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2007-07-19, 14:39
FrazzeTiger2s avatar
FrazzeTiger2 FrazzeTiger2 är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Mygg, prisläge

Hej!

På Santorini är det dyrast, särskilt om du väljer en soft restaurang längs med Calderan, räkna då med 25 EUR / person (förrätt, huvudrätt, dessert & vin). Paros och Naxos ligger något lägre och där får man nog räkna med 15-18 EUR / person.

Jag har lite små problem med myggor och noterade att de på Paros älskade mig, tyvärr, så där får man riktigt dränka in sig i "mygg dödar medel". Har dock inte upplevt några myggor vare sig på Naxos eller Santorini (är där i September varje år). Titta på Teknik magasinet där kan iaf elektriskt rack finnas.

Katamaranerna ställs in i regel när det blåser mer än 10m/s, vilket tyvärr kan ske relativt ofta i Kykladerna. Hade förrförra året planerat att åka med Flying Cat 4 Santorini-Aten, vilket skulle ta "bara" 4 timmar men det blåste mer än 10m/s så vi blev ombokade till att åka med Blue Star istället, vilket då tog 8 timmar +. Jag älskar grekiska övärlden så visst kan jag gilla att sitta på en båt i 8 timmar + MEN när man endast 1v. tidigare åkt långsam båt Kos-Naxos 10 timmar + då ville man bara komma till Aten snabbast möjligt förrutom flyg.

Trevlig resa!!

//Annette, 43 dagar till take off...
Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:13.