![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Hihi..
Man känner sig som en gröngöling i detta sällskap... ![]() Har bara Kos, Leros, Patmos och Lipsi på listan... ![]() Men, det blir ju fler resor! ![]() Vi har åkt med My Travel flygstol en gång och med reguljär de andra gångerna.. Flugit till Kos, och sedan båt därifrån. Föredrar definitivt att åka reguljärt, särskilt som det är så enkelt att boka och köpa biljetter! Däremot är det svårt att boka o planera båtresorna, då grekerna är väldigt snåla med att sätta ut gällande turlistor...som de ändå sällan håller... ![]() Det är bra att ha nån kontakt på plats som hjälper till med detta! Lycka till! Senast redigerad av Mats Fredsson den 2006-07-24 klockan 00:05. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Två somrar på 80-talet jobbade jag dock med charter som reseledare på Kos och Kreta (Chania) |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() - Cecilia (med alltför sena nattvanor!) |
|
||||
|
||||
![]()
Kos, Rhodos, Samos, Zakynthos, Karpathos, Parga, Skiathos, Lefkas, Korfu, Kalymnos, Pserimos, Kefalonia, Kreta, Skopelos,
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Och av alla öar ni varit på har ni missat Lesvos!!
![]() Jag har varit på kreta (2 ggr), kos (2ggr), rhodos (1 gång) och Lesvos (2ggr), tredje gången i år! |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Peter |
|
|||
|
|||
![]()
Kreta x 3 inkl jobbsommar 1983 Dessutom första Greklandsbesöket 1978
Santorini x 2 Kos x 3 inkl jobbsommar 1982 Rhodos Symi Kalymnos Leros Patmos Samos Hios Thassos Skiathos Skopelos Alonissos Egina Hydra Poros Spetse Mykonos x 3 Paros, passeras nästan alltid, ibland med övernattning, ibland inte Antiparos x 21!! inkl jobbsommar 1996 Naxos Koufonissi Folegandros Korfu Rundresor fastlandet Thessaloniki/Halkidiki Meteora/Mount Olympus Peloponessos Inga speciella önskemål om att utforska mer öar men Amorgos måste man väl se och Anafi står nog på någons önskelista i familjen |
|
||||
|
||||
![]()
Inte samlar jag på öar men visst är det spännande att komma till ett nytt ställe. Nyfikenheten känns större och inte behöver man sörja över att någon favorittaverna inte finns mer, kocken bytts ut, området förfulats eller vad det nu är som hänt för om den nya öns tidigare liv vet man ganska lite.
Många säger att i medelåldern brukar folk nöja sig med det gamla vanliga och invanda men för mig är det inte så. Längtan bort till nya platser lockar och hem det är här hemma där jag lever mitt vanliga liv. Gamla favoritöar finns trots allt kvar och kommer att ligga där länge än så inte heller i år blev det dags att besöka favoriterna Amorgos och Folegandros. Nästa år kanske eller så går färden till nya platser igen. Härligast är det med en ö-luff, som för mig är det bästa sättet att besöka Grekland, där både nya öar och gamla bekanta ingår. Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Varit på
Rhodos Kreta x 4, nästan hela ön Parga Lefkas Maganissi, över dagen Kefallonia, dagsutflykt Kalymnos Pserimos, dagsutflykt Telendos Naxos Santorini, transfer Samos och ska till Skopelos och förhoppningsvis även till Skiatos och Alonissos |
|
||||
|
||||
![]()
Antiparos
Naxos Koufinissi Santorini Kreta Paros Milos Syros //Helén |
|
||||
|
||||
![]()
En vecka eller mer:
Kreta (4) Bäst ![]() Rhodos (1) Kefalonia (1) Samos (1) Paros (1) Minst bra ![]() Kortare besök eller mellanlandning: Kos, Mykonos och nu Thessaloniki MartinIFK |
|
|||
|
|||
![]()
Varför räknar ni upp öar? Är inte själva upplevelsen viktigare?
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Det är därför det räknas upp öar, vad man upplevt är ju något helt annat. // Helén |
|
|||
|
|||
![]()
Kos
Patmos Rhodos Kreta Santorini Ios Paros anti paros Syros Naxos Amorgos koufonissi Mykonos Tinos Egina zakynthos Kefalonia -zeus- |
|
|||
|
|||
![]()
Rhodos2
Patmos 2 Lipsi Samos Lefkas Kefalonia Ithaka Paros Antiparos Kalymnos Telendos Skopelos 2 Alonnissos Egina Angistri Poros Hydra Kos Tilos Symi Naxos Evia Kreta 4 dessutom: Parga 2 Thessaloniki Sithoniahalvön Peloponnessos 3 Attika- halvön runt 2 Aten 5 Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
En ö till har tillkommit på min listan sedan juli 2006
![]() Amorgos // Helén |
|
||||
|
||||
![]()
Santorini, Korfu, Samos, Naxos, Paros, Antiparos, Amorgos, Koufinissi, Kimolos, Ios, Milos, Sifnos, Folegandros, ja det var nog alla!
|
|
||||
|
||||
![]()
Kreta (10)
Samos (6) Leros (2) Fourni (2) Lipsi (2) Kos (1) Korfu (!) Paxos (1) Agathonissi (1) Patmos (1) Poros (1) Några andra öar som dagsutflykter. Några av favoriterna är öarna runt om i Dodekaneserna. Men drömmen är att någon gång besöka Folegandros och Amorgos! /Britt-Mari/ |
|
||||
|
||||
![]()
Naxos
Santorini Nästa sommar står Amorgos och Schinoussa högst upp på listan... ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hydra
Ios Paros Kreta Kalymnos Samos Naxos Santorini Amorgos |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|