![]() |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
Guhawi står för Gunilla, Håkan (Internationellt Hakan, stackarn) och William. Ett pseudonym vi skaffade oss när vi började med Geocaching så nu är den inarbetad. Annars hade kanske Goggo varit mer naturligt för mig eftersom jag har kallats för det sedan barnsben.
Ha en underbar dag! |
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
MEN vet alla vad Geocaching är??? Berätta lite, även om det är lite "trådlöst" d.v.s. lite utanför tråden om Kalimera-namnen! ![]() Nektaria/Lena |
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
![]() Geochaching= "Skattjakt" med hjälp av Gps. Skall utföras på Rhodos och Kos i sommar. Kalymnos har ingen cach gömd........ det kanske jag skall ändra på ![]() //Guhawi |
|
|
|||
|
|||
|
För jag heter Kane.
Och är en meister ^^ |
|
|
|||
|
|||
|
Min bror och hans kompis kallade varann för Mowgli och Baloo förr (har ganska lika kroppsfigurer som dom) o jag undrade på skoj vad jag skulle få för namn o dom sa dom Kaa, jag är nämligen panikslagen för ormar ( hemsk fobi). Men tycker det är bra att ha som nick.
/Cecilia |
|
|
||||
|
||||
|
Eftersom jag älskar att vara vid havet härhemma, västkusten
och vid Medelhavet, Grekland fick det bli något med anknytning till hav.Ran=havsdjupens gudinna enligt nordisk mytologi. |
|
|
||||
|
||||
|
Vad för slags meister är du??
![]() Lena/Nektaria |
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
Eva |
|
|
||||
|
||||
|
Lindiz kallas jag för ibland av maken. Och det är mitt internetnamn. Jag använder det överallt där det är ledigt. Så enkelt var det med den saken.
|
|
|
|||
|
|||
|
Paittas efter min födelseby i svenska Tornedalen.
Byn är förresten en spökby numera såsom många andra byar i Norrland. |
|
|
|||
|
|||
|
Lissi- ett hatat smeknamn av Elisabeth. Jag har i hela min barndom kallats Lissi....Men aldrig gillat det. När jag skulle bli medlem på Kalimera så försökte jag med Lisa som jag kallades då och NU..men då var det upptaget! Tilläggas kan att jag ALDRIG sett en enda insändare med Lisa...Vem är hon??? Lissi är endast ett "Kalimeranamn" för mig..inget annat...ingen kallar mig nånsin för det annars...
Lissi/Lisa |
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
. Men det skulle nog å andra sidan bli alldeles för förvirrande för oss andra .CarinaN - som egentligen bara ville heta Carina, men det var OCKSÅ upptaget
|
|
|
|||
|
|||
|
Initialerna i mina för- och efternamn. Använder detta på flera ställen och är lätt att komma ihåg. Fast ganska fantasilöst iofs.
Lena |
|
|
|||
|
|||
|
Har valt mitt ATHANASIA.....efter ett ställe som jag bodde på för många år sen i Rethymno...tycker det är fint:-)..Jag heter Phia
|
|
|
|||
|
|||
|
Citat:
Har aldrig innan 2005 sett nåt inlägg av någon Lisa... Fast nu ÄR jag ju Lissi här och fortsätter med det ![]() Lissi |
|
|
||||
|
||||
|
Skönt!!
![]()
|
|
|
|||
|
|||
|
Jeg heter Berit, men dette navnet var opptatt da jeg registrerte meg som medlem. Det var også noen som hadde brukt Naxos, og så kom jeg til å tenke på en utrolig butikk som fantes på Naxos inntil for 2 år siden. Der fikk du ALT som var mulig å skaffe av ting og tang. I Norge har vi en butikk-kjede som heter Nille. Der kan du kjøpe alt du ikke visste at du trengte før du gikk inn i butikken. NaxosNille var jo derfor et opplagt valg
. I dag er Nille-butikken på Naxos erstattet av en utsøkt matbutikk, som selger alle Naxos' mange spesialiteter, fra ost og honning til vin og raki.
|
|
|
||||
|
||||
|
haha jag har alltid retat mig på mammas namn Ioslina och eftersom jag är henns "avkomma" blev det ioslinajr för att alla kalimerafans ska förstå att vi är dotter/mamma
smidigt va.. ![]() (p.s. sen älsssskar jag ju självklart Ios också!) |
|
|
||||
|
||||
Jag hade en undulat för många år sedan som hette Aris och han var så fiiiiiin. Det passade att använda det namnet här tyckte jag så därför blev det så.![]() ![]() Sanna |
|
|
|||
|
|||
|
Kallas för Kickan av mina föräldrar och min bror. Min bror skulle göra en förkortning och det blev Kick och en gång skulle han säga det och det blev Klick. Nu är det snart sex år sedan och använder det bara i Kalimera.
Väldigt rolig läsning |
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|