![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Har ni hört något annat från KE eller ABV i era fall? Säger dom något?
Jag har ännu inte kontaktat ABV sedan jag fick pengarna tillbaka.. Jag skickade ett mail till KE och frågade om det är bra eller mindre bra att jag kontaktar dom, eller om jag ska vänta. Pengarna borde ändå vara det sista som ABV väljer att skicka tillbaka? |
|
|||
|
|||
![]()
Hej!
Vi var på Kreta i början av juli i år och tyvärr så tecknade även vi ett kontrakt med ABV och RCI. Ett erbjudande om 1 + 6 veckors vistelse på "lyx"-anläggningar runt om i världen. Vi fick även med en DVD-skiva som skulle visa de olika anläggningarna vi hade att välja mellan på Kreta eller Rhodos. När vi kom hem och tittade på den, var den tom! (Är det flera som fått denna DVD?) Då blev vi minst sagt misstänksamma och började söka om ABV på nätet. Vi hittade då detta forum och kunde läsa om er som blivit utsatta för samma sak. Vi skickade direkt in rekommenderade brev både till Kreta och till Aten där vi hänvisade till vår ångerrätt och krävde tillbaka vår "depsitionsavgift" som dom inte heller hade rätt att ta. Detta inom de två ångerveckor som det tidigare skrivits här om. Vi kontaktade även Konsument Europa och har fått ett ärendenummer där. Hittills har vi bara fått tillbaka ett mottagningsbevis från de rek. breven, det går dock inte att se om det är från Kreta eller Aten. För ett par dagar sedan ringde en av dom vi träffade på Kreta och hävdade att vi inte har rätt att ångra oss. Han erbjöd oss i stället att ta ett alternativ med färre veckor! Vi stog dock på oss och hänvisade till ångerrätten. Nu undrar jag, vad är det man ska göra och varför ska man kontakta sin bank? Tack till alla som skriver sina historier och tillvägagångssätt här! Ni är ett stort stöd! ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
svar till "Godtrogna: Jag har gjort en kortreklamation via mall på min banks hemsida, men inte fått tillbaka handpenning som "Pust" o "svenberg"fick. Det kan ta ända upp till 50 dgr innan man vet om det blir ja el nej. Men eftersom de andra 2 fått pengar tillbaka så bör det betyda att ångerrätten finns och att AB ljugit om den, vilket ger en förlängd ångerfrist på hela 3 mån ytterligare. lycka till med er fordran
|
|
|||
|
|||
![]()
Glömde: Fick oxå en DVD, men min spelare är sönder, så jag har inte sett den!
|
|
|||
|
|||
![]()
Hurra! Nu har vi också fått handpenningen återbetald!!! Känns verkligen skönt.
Tack för support, särskilt till Svenberg, men även Pust! Och nu kan jag pusta ut- Det har varit en lång sommar och jag har lärt mig en läxa el två!!! Lycka till nu, övriga, som väntar//Ulrika |
|
||||
|
||||
![]()
Grattis!
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Grattis Ulrikaw!! Då är inte loppet kört för oss heller (förhoppningsvis)!
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Vi är en familj på fyra personer som köpte två veckor på Kreta för sju år sen. Vi älskar Grekland och vi älskar att resa. Vi vet att det är dyrt att resa och skulle inte ha råd att åka på två veckors charter varje sommar till medelhavet, inte med den standard vi får när vi åker med AB.
Vi åker varje sommar och köper flygbiljetter för ca 11 000 kr för hela familjen med norweigean. Vi beställer alltid våra flygbiljetter i dec/jan innan de höjer priserna. Vi räknar med att vi ungefär betalar i snitt 17 000 kr för de två veckorna för fyra personer. Det är dyrt att resa, men för oss har det här blivit ett billigare alternativ och vi är mycket nöjda med våra två veckor på Kreta som vi köpt av AB. Dessutom kan vi om vi vill åka till Rhodos istället byta våra veckor dit. Det är mycket pengar att lägga på en gång. Det här är ett alternativ till att äga en egen lägenhet (vilket vi aldrig skulle ha råd med) och ett billigare alternativ till mycket bra standard, än att åka på charter. |
|
|||
|
|||
![]()
Hvorfor kommer alle innlegg som uttaler seg positivt om Aegean Blue fra folk som nettop har registrert seg og kun har skrevet, eller skriver, ett innlegg på dette forumet?
Tror dere alle er totalt hjernedøde? |
|
||||
|
||||
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Det lär väl knappast komma något svar. Det är nog tyvärr så illa som vi tror
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ny medlem och första inlägget! Hahahaha
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Det är ju löjligt med alla dessa "NYA" Kalimeramedlemmar som direkt skriver första inlägget som ett positivt omdöme om A.B.V.
Sämsta möjliga reklam för dem men de är väl desperata kan jag tänka mig ![]() Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Hej!
Nu har vi fått tillbaka våra pengar och vad jag kan tyda så är det från ABV och inte från banken. Härligt! Men det tog 2-3 månader...så ge inte upp ni andra som än så länge inte fått era pengar tillbaka. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Wel Done
![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej
Jag och min fru blev också "kidnappade" av Agean Blue och inkastade i en taxi med en vinst lott på en Ipad påstod han som gav oss lotten . Efter 90 minuter som blev till 3 timmar , fick vi ett erbjudande på 6 veckor för 46.000 kr men hur trovärdigt var det ? Hotell boende för 7.700 kronor för 2-10 personer och vecka låter som ett fantastiskt kap om de håller vad de lovar . Varför ska de göra det när de har fått pengarna ? Men Nej . Deras försäljnings metoder är det närmaste man kan komma bondfångeri . Vi vann en " gratis resa " som vi förmodas betala en anmälnings avgift på ca 1500 kronor för endast boende . Vilka avgifter till kommer och hur möjligt är det att boka i verkligheten ? Läser man det finstilta så är detta ingen gratisresa . Jag tror vi tog rätt beslut och inte köpte något . Liffe |
|
|||
|
|||
![]()
hej alla!
![]() Efter ett hårt arbete med mycket pappersskickande har vi fått tillbaka våra pengar som vi betalade i Rodos. Vi har haft mycket hjälp av Konsument Europa. Det tog 4 månader sen idag dök det upp pengar på kontot. Så alla ge inte upp ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej, jag är en av de stackars lurade, men fick en viss tröst av bl a Stefan!
Var i Rethymnon i slutet av april och har skrivit på ett "provpaket" för 27.000 kr. Jag är själv förvånad, för jag har råkat på Time share i Mexico och det kändes som hjärntvätt nästan. Så när jag hörde att 90 min "föreläsning" krävdes för att få ut T-shirt+ett större pris så blev jag mkt misstänksam, men hoppade in i taxin, då min kille hoppades på att vi vunnit en videokamera...De personer som tog emot oss på Leoniki var dock så otroligt mkt trevligare än de i Mexico och sen blev det som det blev.. Jag har betalt handpenning, men börjar nu oroa mig för ett par saker: första gången måste man åka till Kreta el Rodos och boka hos Aegean blue, men de övriga 2 veckorna ska man boka genom RCI, som enligt allt jag läst på nätet bara sysslar med Time share????? Hur funkar detta? Och varför vill inte Aegean blue att jag ska fortsätta hos dem, det är ju de som "raggat" upp mig? Jag blir jättetacksam om du Stefan vill svara. Vill oxå gärna veta om det har varit lätt att boka hyfsat billiga flyg när ni semestrat! Tack på förhand! Ulrika |
|
||||
|
||||
![]()
oj billligt provpaket, låter ju som ett kap, not
![]() Senast redigerad av litentuva den 2011-05-22 klockan 19:14. |
|
|||
|
|||
![]()
Aegean Blue tycker nog att ändamålet helgar medlen! Killen m skraplotter på stan sa att det bara fanns ett fåtal lotter m "högvinst", men det första jag fick höra när jag kom hem var att min jobbarkompis som var på Rhodos samtid som jag var på Kreta, hade skrapat fram en högvinst oxå, vilket resulterade i en "gratis" resa liksom tydl för alla andra som tackat nej. jag som skrev på vann en strandradio av billigt märke.. Riktigt fult knep. Att det ska behövas om nu förertaget är så seriöst och erbjudandet så bra! 90 min tog det inte heller. 3 tim!
Till slut ville man bara där ifrån.Trött o frusen och fullproppad m fakta. Men, visst var det jag som skrev på, går ju inte att förneka. Hoppas nu bara att det inte är nån stor hake. Hotellet var jättefint, men tydl hamnar man oftast på en stor golfresort på Kreta. |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|