![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag älskar bildgåtorna och jag älskar resebreven. Jag läser dom jämt. tyvärr är jag inte lika aktiv att lägga in bildgåtor själv, lite svårt tycker jag, har blivit fel flera ggr. jag är en periodare vad det gäller att läsa om olika ögrupper, det blir mest att jag läser när jag/vi är i planeringsstadiet för en resa. jag tror oxå att nätet i sig gör att vi hittar andra forum, allt är föränderligt, det hör till, det är precis som det skall vara. jag är oerhört tacksam för Kalimera, jag har fått så mycket hjälp och information genom åren.
Puss å kram på er alla Anna |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Att som jag nu har "landat" på en ö ansågs väl också ganska tråkigt...ju fler öar dest bättre ![]() Tycker att det finns en mycket större acceptans nu för att vi gör OLIKA ![]() // Malin |
|
|||
|
|||
![]()
Mitt förslag till Janne är: Lägg bildgåtor i ett eget forum, så är det lättare att hitta under "Ordet är fritt". Dessutom kan ju alla som gillar bildgåtor (inte jag) snabbt hitta "rätt". Håller ni med?
/ Jannis! |
|
||||
|
||||
![]()
Bildgåtor ligger ju redan under " Bildgåtor"
![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Lite funderingar ang turistorter!
Många greker lever av turismen och bakom varje tingeltangelbutik finns en grek som drar ihop sin inkomst under turistsäsongen. Bortom varje ställe där det finns en tingeltangelbutik eller s.k turistfälla så finns det också ett genuint grekiskt liv. Om man lämnar turiststråken och går iväg till områdena där grekerna själva bor så upptäcker man det genuina Grekland, men många håller sig till turistautostradorna och åker sedan hem och säger att orten är så turistisk. Det är stor arbetslöshet i Grekland och vi tycker att turismen är bra för grekerna, men klagar på deras tingeltangelbutiker och andra turistshoppar, så motsägelsefullt! Yanna - som tycker bildgåtor är kul! |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Yanna så bra och insikiktsfullt skrivet!! Monica ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Anders |
|
||||
|
||||
![]()
Bra där Yanna!
Vi får inte heller glömma bort att vi själva är turister när vi semestrar i Grekland. Det kan ju aldrig vara så att det finns rätt eller fel typer av turister, det är ju upp till var o en samt fritt att tycka olika. Det kan däremot vara intressant att diskutera vad o varför vi tycker som vi gör för att förstå andra samt att hitta andra vinklingar än ens egna. // KR |
|
||||
|
||||
![]()
Har inget emot bildgåtor, har själv lagt ut många. Det går i perioder. Ibland gissar man på alla, ibland tröttnar man. Precis som allt annat i övriga livet.
En sak kan dock småirritera mig, vad gäller bildgåtor. Om man söker info om någon ö i forumet, så får man även upp en massa bildgåtegissningar, som inte alls har med min sökning att göra. Det är dock ett problem jag orkar leva med.. /Netwolf |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() /Emma |
|
||||
|
||||
![]()
Haha, tror att Arne ville provosera lite med denna tråd.
![]() Jag gillar bildgåtorna och har alltid gjort det. Gissar på utan att ha en aning om var bilden är tagen (tja, några gånger har jag faktiskt vetat). ![]() ![]() Jag går ofta in och snabbkollar så att jag har koll på vad som händer, men hinner inte logga in eller skriva något. Tycker att det är roligt om det blir lite diskussion kring bilden, så det skulle vi kanske kunna försöka bli bättre på. Kalimera är härligt! ![]() / Anne ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Eftersom ni inte förstått min tanke, förklarar jag! Lägg bildgåtor utanför "Ordet är fritt" på ett ensamt forum, så hittar ni gåtlösare mycket snabbare. Vi andra får också snabbt reda på när Monica P, Fysimera eller Lugna gatan har skrivit något trevligt att läsa.
/ Jannis |
|
||||
|
||||
![]()
Hur man hittar till olika trådar beror nog lite hur man går in på sidan och hur ofta. Jag förstår hur du menar men eftersom bildgåtorna är så många och andra trådar så få kommer de antagligen att kännas dominerande ändå.
Jag tror bildgåtorna blir intressantare med en diskussion runt bilderna och platsen men det bygger på att man ska vilja dela med sig och berätta. Det initiativet måste kanske komma ganska snabbt hos den som lagt in gåtan för sen den är löst är den ju inte aktuell särskilt länge. Eva |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Lissi |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Jag försöker förstå din tanke med en diskussion runt bilderna och platserna, men behöver ytterligare "kött på benen" för att komma vidare. Min önskan är därför att du lägger in en ett exempel - en bild med tillhörande text. Tack på förhand Anders |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Håller med Nilam i alla inlägg. Vad är problemet? Det gäller väl för Kalimera att leva även i lågsäsong, en parallell till vårt favoritland, som väl i alla fall är det som förenar oss på forumet.
|
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|