Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Arne & Birgittas hörna

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-09-30, 19:27
eva kambiti eva kambiti är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009
Standard Sv: Snabbdagbok från höstresan.

Hej pa er Birgitta och Arne!
Jag foljer allt era turer runt ovarlden....tur att nagon har koll pa tider vad det galler bade bat o flygtider. Sista veckan har det vart hektiskt runt olympics "oron" o nast in till alla flyg har fatt andrade tider oavsett var an man flyger ifran. Som Janne sa - Manga kommer missa sina flyg.....
Hoppas ni far ett skont avslut pa resan och sjalv kommer jag inte trampa svensk mark igen forran den 7! Det far duga! Trevlig host pa er alla!
Svara med citat
Gammal 2009-09-30, 20:50
Marouli Marouli är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Hej!
Även om jag själv varit i Grekland 4 veckor i år känns de som många fler tack vare "snabbdagboken"
Flera öar och ställen som man själv längtar tillbaka till har man ju kunnat besöka via dagliga anektoter och bilder! Tack för det

Som ögonvitttne till båda Inkfish`s ovan beskrivna situationer kan jag intyga att speciellt irrandet rund på färjan var obeskrivlig.Hon dök upp både här och var på däck ock i trappor innan hon till slut kom av båten precis innan den lade ut.Hon hade dessutom viktig packning med sig till oss som vi glömt hemma så vi var MYCKET tacksamma när hon till slut vacklade av ,fortfarande något förvirrad Tror inte att orientering är hennes starkaste gren om jag säger så
Marouli
Svara med citat
Gammal 2009-09-30, 21:58
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av Marouli Visa inlägg
Hon hade dessutom viktig packning med sig till oss som vi glömt hemma så vi var MYCKET tacksamma när hon till slut vacklade av ,fortfarande något förvirrad
Även du, min Brutus...

Nästa gång får han klara sig utan badbyxor (eller leta i det östtyska hittegodset på Patmos garden)

(Lissi: ja, du har nog redan fattat.... Paret Marouli skulle ta emot mig på kajen på Kos så jag gick ut på akterdäck för att vinka. Och färjor... Jag hatar färjor! Höger och vänster byter liksom plats hela tiden, för oss som föddes utan rumsuppfattning är det en mardröm.

Så när jag vinkat färdigt och skulle gå ner till landgången som jag såg fällas ner nedanför så hittade jag inte dit! Hur jag än gick så kom jag ut genom nya dörrar hela tiden men ingen ledde till landgången.

Och för paret Marouli på kajen så jag ut som göken i klockan som dök upp än här, än där och det var naturligtvis skojigt en stund men du vet ju snabba grekiska färjor är att komma iväg igen så det blev lite pinknödigt där på slutet...

Men av kom jag, i sista stund. Med badbyxor)

Nu ska jag kolla Arnes nya bilder. Det glädjer mig på något vis att han bor i ett gammalt radhus för hippies
Svara med citat
Gammal 2009-10-01, 06:51
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Vill tacka Arne o Birgitta för härliga berättelser,,njut nu av de sista dagarna nere i Grekland.Hälsningar P och T.
Svara med citat
Gammal 2009-10-03, 18:20
Hasse Hasse är inte uppkopplad

Och tänka sig, Eva på Patmos Garden kunde inte motstå frestelsen så hon är numera en av oss här i forumet. Patmos Garden, en oas, en underbar plats att bo på och Patmos en helt underbar ö.

Duktiga entreprenörer ska ha beröm och en framskjuten plats

Hasse
Svara med citat
Gammal 2009-10-03, 20:10
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Citat:
Ursprungligen postat av Marouli Visa inlägg
Tror inte att orientering är hennes starkaste gren om jag säger så...
Jag har från säkra källor hört att hon ansökt om ledsagare nu...

Till Arne och Birgitta. Det har i vanlig ordning varit ett (kluvet) nöje att läsa om era öden och äventyr i den Grekiska Arkipelagen... Det är alltid uppskattad läsning. Men det är ju det här med vinden och kylan som nu drabbar även oss i Skåne som gör att man känner sig lite avundsjuk. INTE missundsam dock. Det är skillnad! Det hade nog varit roligare att sitta och klyva ett krus vitt med er i värmen...
Svara med citat
Gammal 2009-10-03, 23:33
Maria/Mickes avatar
Maria/Micke Maria/Micke är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008

Vi kommer att sakna dina dagliga rapporter från Grekland Maria&Micke!
Svara med citat
Gammal 2009-10-05, 12:34
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad

Tack, alla ni som följt vår dagbok. Era kommenrarer och frågor har gett oss inspiration till att fortsätta.

När Arne hamrade snabbdagboken rådde lugn och tystnad och då kunde jag i godan ro ägna mig åt min sudoku-bok, inköpt på Patmos. Min Arne skulle med råge platsa in under tråden "Mest udda att ta med sig på resan" under Cafe Kalimera.

Vi hade sedan en fin helg hos barn och barnbarn i Sumpan. Naturligtvis med besök i härliga Tensta.

Nu har vi kommit hem ett till soligt och blåsigt Umeå. Björkarna lyser i sina fantastiska höstfärger. Mor (svärmor) kan återigen få lite mer omsorg.

Det gäller nu att börja leta efter billiga flygbiljetter till nästa resa. Jag skulle gärna vilja tillbringa påsken återigen i Grekland. Påsken nästa år infaller samtidigt med vår påsk, det vill säga i början av april.

Tack, alla!

Hustru Birgitta
Svara med citat
Gammal 2009-09-25, 14:25
Stinabs avatar
Stinab Stinab är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2006

Citat:
Ursprungligen postat av Arne Visa inlägg
Denna morgon har vi haft en del moln, men de skingrades snabbt och nu skina solen ånyo från klarblå himmel.
Att så här i den senare delen av September. i sovrummet kunna ha ac-n avstängd och balkongdörren öppen, det är fantastiskt. Att känna doften av Grekland inne i rummet. Den sköna doften av den vulkanrika jorden, alla kryddväxternas dofter tillsammans med den saltmättade luften. Detta är vårt Grekland.

Arne och Birgitta
Jag döööör av längtan till Grekland Tack för att man får följa med på er resa!

Hälsningar
Stinab
Svara med citat
Gammal 2009-09-25, 15:32
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av Stinab Visa inlägg
Tack för att man får följa med på er resa!
Håller med! Skulle kunna tänka mig att skramla ihop en hög pengar så de kan fortsätta att resa och rapportera i all evighet.
Svara med citat
Gammal 2009-09-25, 16:54
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007

Janne! Jag bidrar gärna med en slant ... eller två!

Lilla sjöborren.
Svara med citat
Gammal 2009-09-25, 17:03
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad

Fredag kväll 25 September. Klockan är nu 17.45 och vi sitta internetcorner att lyssna på kvällsekot. De små trivsamt målade fiskebåtarna går ut och in i hamnen. Tändkulemotorerna tufffar hemtrevligt och giva en suverän grekkänsla!

Samos Spirit väntas in vid pass halvsju, och ska förhoppningsvis föra oss till Agios Kirikos i morgon 07.30 med ankomst dryga timmen senare.

Allt är nu packat och klart i rum fyra på Toulas. Vi tager morgonkaffet nere på corner vid travel agency i morgon vid sjutiden. Nog när vi en förhoppning att få sitta och skåda soluppgången från övre däck på Samos Spirit.

Vi har så bara att under morgondagen finna oss ett trivsamt boende i Evdilos/Ikaria. Hittar vi wlan i Evdilos återkommer vi under morgondagen,
eljest får det bli en rapport söndag kväll när vi anlänt till Hotel Prokopios på Naxos där det finns wlan on the house.

Arne och Birgitta i 25-gradig värme på Fourni...
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:40.