![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag är 42, och vill inte vända på siffrorna
![]() ![]() // Helén |
|
|||
|
|||
![]()
35 i maj, usch va gammal jag känner mig just nu
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Fyller "två decennium" i juni, otäckt steg..
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
57 år....
Till oss "gott mogna",.... så här är det: Vi blir aldrig gamla,...bara klokare!! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Och jag är 55, och har inga problem med att vända på siffrorna.
|
|
||||
|
||||
![]()
Ljusen är snart dyrare än tårtan
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
46 vill inte heller vända på siffrorna.
Lena |
|
||||
|
||||
![]()
Haha, jag slutade med ljus för många år sedan!
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag blir 46 i sommar.
//Ingela |
|
||||
|
||||
![]()
Karinafp! Har slutat med ljusen ... även jag vill se tårtan
precis som du, den 23 februari. ![]() Lilla sjöborren; Grattis i efterskott ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
19 i september
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
36 i sommar... Och Anafi frälst...Sedan 2004.
|
|
|||
|
|||
![]()
Jag håller med Karin...lite tårta vill man ju se
![]() ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Jag kanske är yngst på hela Kalimera med mina 19 år!
Tänkte svara åt mamma (ioslina) också, men då får jag väl ingen mat på några dagar ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
För de hitills 46 inkomna uppgifterna (jag har räknat Peter som 55 och Netwolf som 49) på skribenter (ej respektive) har vi i nuläget följande intressanta statistik vad gäller nålder (hitills uppnådd):
Medel: 44.1 Standarddeviation: 11.3 Median: 43.5 Min: 18 Max 63 25% percentil: 37 75% percentil: 53 Vi verkar komma från en hyfsat normalfördelad population (skevheten är -0.544 och kurtosis är 0.189, p>0.15 för Kolmogorov-Smirnovs test, men p=0.04 för Shapiro-Wilks) Det symmetriska 95-procentiga konfidensintervall blir följaktligen 40.7-47.5 Är det inte fantastiskt? /Thomas |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Ofattbart att jag tog 10 poäng statistik med MVG en gång i tiden ![]() ![]() /Göran |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
"Det viktigaste är inte hur gammal man är
utan hur man är gammal!" Jag blir 62 i sommar och dessutom självvald pensionär! Det blir härligt!!!! ![]() ![]() ![]() Lena |
|
||||
|
||||
![]() ![]() Citat:
![]() ![]() ![]() ![]() Dina ord kunde lika gärna varit mina också!! Yanna - 62 i maj och självvald pensionär 1 juni - ljuva passionstid! ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag förstår om ni har väntat och suktat, men här kommer då äntligen den uppdaterade sammanställningen:
14 nya åldersuppgifter har inkommit sen sit, alltså 60 totalt, och vi har följande uppdaterade resultat (förra veckans värden inom parentes) Medel: 46.8 (44.1) Standarddeviation: 13.5 (11.3) Median: 46 (43.5) - hälften är alltså över 46 år och hälften är 46 eller under Min: 15 (18) Max 68 (63) 25% percentil: 39 (37) - en fjärdedel (25%) är 39 år eller under 75% percentil: 57 (53) - tre fjärdedelar (75%) är 57 år eller under Det symmetriska 95-procentiga konfidensintervall blir nu 43.3-50.3 (40.7-47.5) (det 95-procentiga konfidensintervall är, slarvigt uttryckt, ett intervall som med 95% säkerhet anger medelåldern i den totala populationen av Kalimeraskribenter) (egentligen borde man här korrigera för att vi tidigare har gjort en beräkning på delvis samma material, men så stringenta tycker jag inte vi behöver vara) Är det inte ännu mer fantastiskt nu? /Thomas |
![]() |
|
|