![]() |
|
|
|
|
|||
|
|||
|
Helt klart är det så att om många flygbolag går i konkurs så kommer alla vi som redan betalt resor framöver med dessa flygbolag bli utan ersättning även om vissa flygbolag sedan rekonstrueras. Vi får väl i alla fall våra pengar från Ving, för inställd resa på tisdag,men de resor i höst som ev inte blir av får vi nog ingen ersättning för.
Jag tror att konsekvenserna av detta vulkanutbrott blir större än vi nu anar och om vi nu tappar en del pengar på redan betalda resor, i vårt fall 4 st, så tillhör vi nog ändå en lycklig skara som inte förlorar mer.....Herregud, man kunde ju bott på Island och haft mark och egendom där, DET hade varit hemskt. Några missade"nöjesresor" får man kanske stå ut med även om det svider ![]() Lissi |
|
|
||||
|
||||
|
Nöjesresor, javisst men pengar som man sparat till dessa 'nöjesresor' är väl inte så kul att förlora, eller? Jobbar som nattpatrullare i hemtjänsten och man har ju inte hur mycket som helst till övers för oförutsedda händelser precis
!/Kerstin |
|
|
||||
|
||||
|
Nu Börjar jag fundera på en sak. Saken är den att jag redan ombokat min resa en gång, då jag gjorde om min 1-veckas resa till en 2-veckors resa. OM det nu skulle vara så illa att flygplanen inte går om två månader, när jag ska åka, då är det säkert bye-bye med mina pengar, det svider i själen när jag tänker på det
![]()
|
|
|
||||
|
||||
|
Pengar som fryser inne för en resa som inte blir av? Vad gör det
det kommer ju nya pengar nästa månad igen Då kan vi ju köpa en ny resa för de nyaste pengarna som kommit in på kontot![]() Att vi inte kommer till Island nu på Torsdag tar jag för givet! I och för sig har väl större under inträffat men nog inte denna gång. Naturen kör sitt egna race och i stort sett är ju detta fantastiskt, lite trist bara när våra drömmar och planeringar grusas. Island kommer att ligga kvar och har jag tur får jag igen mina pengar för denna resa som inte blev av ![]() Kanske jag kan lägga de pengarna på en tågresa till Aten i september och kanske jag hittar en båt ut till någon ö från Aten oxå i samma veva. Yeasou
|
|
|
||||
|
||||
|
Härligt Yeasou att du ser sååå positivt på det hela när vi många andra ser allt i askgrått
![]() ![]() ![]() !/Kerstin Senast redigerad av Millie den 2010-04-18 klockan 01:25. Anledning: felstavning |
|
|
||||
|
||||
|
Jag vet, det är ett I-lands problem egentligen, men för oss som jobbar inom typiska kvinnoyrken och alltså tjänar dåligt så känns det i plånboken. Har sparat o gnetat i över ett år för att få EN vecka, + att jag fått den andra veckan i present av min man på vår tjugo-åriga bröllopsdag, det ÄR inget kul alls.
Alla är inte födda med guldsked i mun....
|
|
|
||||
|
||||
|
Ja, jag åker ju inte förrens den 20/6, men som sagt var förra utbrottet varade ju i utbrottet i ett år, så vem vet....
Har en jobbarkompis som ska/skulle kommit hem ifrån Italien nu i helgen, vi får se hur det går för henne m. familj. Börjar bli lite "nojjig" nu, tänk om jag inte kommer iväg, jag som längtar så det nästan "gör ont" Irene |
|
|
||||
|
||||
|
Vi är också oroliga. Tänkte fira 25års bröllopsdag på Rohdos. Avresa 25/4.
|
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
- vi skal jo helst h j e m og, det ventes jo flere og større utbrudd på Island !- min bror er i Paris og venter på å komme hjem ....... |
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
![]() ![]() ![]() ![]()
|
![]() |
|
|