![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Siri, vi velar inte - vi grälar!
![]() Vänskapligt och regelbundet om ämnet rullväska kontra ryggsäck. Maken läser just nu om Ikaria-Fournia i DN och citerar med ett stänk av triumf i rösten: "Jag och frun reser alltid med ryggsäck!!" Efter att ha läst inläggen om specialbagage kommer jag ihåg att jag faktiskt rest med ryggsäck tidigare, bl.a. till Australien då ryggsäcken försvann! Den dök upp efter två veckor efter att ha besökt många flygplatser och världsdelar... Har svaga minnen av att den gick som "specialbagage", men att det inte var något besvärligt med det. (Förutom att ryggsäcken inte kom fram och att det inte var så kul att komma till Australien med ett futtigt handbagage och inget ombyte. ![]() Det blir två rullväskor för hela familjen, eftersom det är de väskor vi har. Om ingen vill ha ryggsäck då...? ![]() Ryggsäck är inte obekvämt. Om den är obekväm har man en dålig ryggsäck eller fel storlek i förhållande till längd. En ryggsäck med höftbälte avlastar rygg och axlar. /Aina P.S. Inlägget omskrivet, eftersom jag förra gången fick problem med datorn. Tangenterna ville inte lyda, plötsligt fungerade inte vokalerna. Fst dt knsk nt gr s mkt? Mn frstr nd? Värre om konsonanterna inte funkar... Senast redigerad av Aina den 2010-04-25 klockan 18:04. |
|
||||
|
||||
![]()
Absolut ryggsäck. Betydligt lättare att packa tycker jag och även lättare att ta sig ombord och av båtarna. Har svurit många gånger för dessa dj-a väskor som kört över mina tår.........
|
|
||||
|
||||
![]()
Det är den stora nackdelen med ryggsäck, att man är så extremt klumpig när man bär dem. Dock, om jag minns rätt, var det väl så under tågluffartiden, att en gick in och handlade medan den andra vaktade säckarna utanför affären.
Fast hur gör man om man reser ensam? ![]() Aina P.S. Jag tror det bästa är att ta med sig så lite som möjligt, så att man kan ha en liten väska/ryggsäck. |
|
|||
|
|||
![]()
Rullväska! I övrigt no comments...
|
![]() |
|
|