![]() |
|
|
|
|
|||
|
|||
|
Skal ikke forsverge at de er kretisk, men i allefall gresk.
Til hvilket språk? |
|
|
|||
|
|||
|
Jag lägger ned diskussionen ,den lönar sig inte :
|
|
|
||||
|
||||
|
Det kan finnas en kreativ lösning med glädje i.
Fungerar även med Drachmer: Ej min kunskap men kopia på information:: Svensk musikexport är idag den tredje största musikexportören i världen. Det är den andra största exportnäringen i Sverige (källa Export Musik Sweden). Sverige är starkt uppmärksammat för tillfället både nationellt och internationellt.(1997). Kanske Grekerna kan sjunga sig ur krisen; blev bar fundersam på om detta kan vara sant.. Dax att vara kreativa o positiva Olle |
|
|
|||
|
|||
|
Citat:
Kan Du försöka att förklara tydligare på norska, så kanske vi svenskar förstår?? Det kanske var någon undermening vi missade... Lissi |
|
|
|||
|
|||
|
Vi lar den ligge.
|
|
|
||||
|
||||
|
En enkel och lättbegriplig artikel om en av orsakerna till Greklands ekonomiska kris finns här:http://www.e24.se/business/bank-och-finans/grekisk-kollaps-guld-for-gamarna_3322563.e24#xtor=AD-500-[e24]-[3322563]-[box]-[aftonbladet
För den som vill tacka författaren till artikeln, Jonas Fröberg, finns hans mailadress längst ner i slutet. //Kikh |
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
Men man måste komma ihåg att det inte är hedgefondernas fel att Grekland från början skaffat sig dessa stora skulder. Det är heller inte fondernas fel att Grekland spenderat sina lånade pengar på annat än tillväxtfrämjande åtgärder. /kimmen, som inte har några hedgefonder |
|
|
|||
|
|||
|
Citat:
Paul |
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
, det fanns mycket annat i ditt inlägg man kunnat kommentera men jag valde att ta upp det som jag uppfattade som din slutkläm, alltså att det vore bättre för Grekerna att liksom Argentina göra en statsbankrutt. Den lösningen tror jag är otroligt dålig för landet och dess befolkning vilket jag också skrivit i tidigare inlägg.
|
|
|
|||
|
|||
|
Citat:
Jeg har flere delkonklusjoner i innlegget, særlig med tanke på fremtiden for den vanlige greker som p.t. føler seg maktesløs og deprimert, men hovedkonklusjonen er at ...å gi lån til en stat som allerede har for høy andel lån, er som å gi alkohol til en alkoholiker. Det kan gå greit en stund, men sluttresultatet er uansett tragisk. At noen millioner grekere går med i dragsuget, er kanskje ikke så farlig?. |
![]() |
|
|