Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Om Grekland > Mat & Dryck

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-08-02, 18:02
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Dålig mat i Grekland?

Citat:
Ursprungligen postat av kari Visa inlägg
Jeg burde bare på navnet Liman a k i fortstått at jeg husket feil
- siden det vel er en liten taverna?

Den deilige fisken spiste vi på Ouzeri "O Faros"
Ja, To Limanaki är en liten taverna.

På Ouzeri O Faros åt jag väldigt många gånger första gången jag bodde i Faros, men nu senast åt jag där inte en enda gång. Det bara blev inte av, för jag åt så gott på andra ställen.
Svara med citat
Gammal 2014-08-01, 12:11
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2012

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Sunny naturligtvis får du tycka vad du vill och vi andra får också diskutera grekisk mat hur mycket vi vill.
. Jag går gärna till tavernor som någon rekommenderat om den personen beskrivit den mat som man gillar. Har hittar många guldkorn på det viset. . Eva
Oja.. ni får diskutera hur mkt ni vill om mat..har inte påstått något annat!
För mig är det tvärtom dvs att jag har funnit många guldkorn genom att improvisera, alltså att inte gå så mkt efter andras taverna-rekommendationer på både gott och ont, många gånger så är miljön runt omkring viktigare än själva maten för mig vid en tavernasittning!

Sen är ju smaken som baken, svårt att råda andra var det ska gå och äta då upplevelsen kan bli en helt annan.

Sunny
Svara med citat
Gammal 2014-08-01, 13:49
Lisen48s avatar
Lisen48 Lisen48 är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2011

Gällande mat i Grekland så måste jag säga att Skopelos är min favorit...där är jag aldrig missnöjd med maten, tror jag endast en enda gång tyckt att det inte höll någon bra nivå, men annars har de fantastiskt god mat samma sak med Poros stad, där åt vi också mycket god mat :-)
Kreta har jag också fått både bra och dåligt...turiststråken efter Chania, dvs Kato Stalos, Platanias, Agia Marina osv...där finns ganska många bottennapp, men tar man sig tiden att gå lite upp i "bergen" ovanför turistråken så hittar man ofta bra små tavernor. Kefalonia hittade vi också några pärlor, men också ett par mindre bra ställen.
Svara med citat
Gammal 2014-08-01, 10:19
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av naxoss Visa inlägg
Har sällan ätit så god mat som på Tilos...
Citat:
Ursprungligen postat av elisabethk Visa inlägg
Den goda maten är en av flera anledningar till att jag reser till Tilos gång på gång. Helt underbar mat...

Här var det flera positiva kommentarer om maten.
Jag tror säkert att man kan hitta sina favoriter någonstans, men det behöver ju inte vara den allra bästa maträtt jag någonsin fått i Grekland för att vara bra nog! Riktigt bra!
Ofta är det helheten, omgivningarna, upplevelsen som är med till att göra måltiden till något att minnas.
Svara med citat
Gammal 2014-08-01, 11:11
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av Marianne Visa inlägg
Ofta är det helheten, omgivningarna, upplevelsen som är med till att göra måltiden till något att minnas.
Det där håller jag med om i allra högsta grad! Just på Tilos finns ett par ställen dit jag går för att bemötandet är så vänligt och skapar så fin stämning, men där maten oftast inte är någon höjdare. Men jag trivs så jättebra där ändå.

Och en av de bästa tavernorna jag ätit på på Sifnos lämnade till slut en lite bitter eftersmak. Jag insåg att jag vid ett par tillfällen fått sämre service och bemötande än andra som var där just då, förmodligen för att jag var ensamgäst. Det hade jag nästan aldrig råkat ut för i Grekland tidigare och det gör att jag nog inte kommer att gå dit så ofta nästa gång, trots att maten är jättebra.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:01.