![]() |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
På Ouzeri O Faros åt jag väldigt många gånger första gången jag bodde i Faros, men nu senast åt jag där inte en enda gång. Det bara blev inte av, för jag åt så gott på andra ställen.
|
|
|
|||
|
|||
|
Citat:
För mig är det tvärtom dvs att jag har funnit många guldkorn genom att improvisera, alltså att inte gå så mkt efter andras taverna-rekommendationer på både gott och ont, många gånger så är miljön runt omkring viktigare än själva maten för mig vid en tavernasittning! Sen är ju smaken som baken, svårt att råda andra var det ska gå och äta då upplevelsen kan bli en helt annan. Sunny |
|
|
||||
|
||||
|
Gällande mat i Grekland så måste jag säga att Skopelos är min favorit...där är jag aldrig missnöjd med maten, tror jag endast en enda gång tyckt att det inte höll någon bra nivå, men annars har de fantastiskt god mat samma sak med Poros stad, där åt vi också mycket god mat :-)
Kreta har jag också fått både bra och dåligt...turiststråken efter Chania, dvs Kato Stalos, Platanias, Agia Marina osv...där finns ganska många bottennapp, men tar man sig tiden att gå lite upp i "bergen" ovanför turistråken så hittar man ofta bra små tavernor. Kefalonia hittade vi också några pärlor, men också ett par mindre bra ställen. |
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
Här var det flera positiva kommentarer om maten. ![]() Jag tror säkert att man kan hitta sina favoriter någonstans, men det behöver ju inte vara den allra bästa maträtt jag någonsin fått i Grekland för att vara bra nog! Riktigt bra! Ofta är det helheten, omgivningarna, upplevelsen som är med till att göra måltiden till något att minnas. |
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
Och en av de bästa tavernorna jag ätit på på Sifnos lämnade till slut en lite bitter eftersmak. Jag insåg att jag vid ett par tillfällen fått sämre service och bemötande än andra som var där just då, förmodligen för att jag var ensamgäst. Det hade jag nästan aldrig råkat ut för i Grekland tidigare och det gör att jag nog inte kommer att gå dit så ofta nästa gång, trots att maten är jättebra. |
![]() |
|
|