Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-07-31, 11:40
casblanc casblanc är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2006
Standard Sv: Favoritplatser på fastlandet

Jag var i Thessaloniki 1979 och blev förälskad i staden och människorna vi träffade. Det var ju inte så vanligt med "ryggsäckaturister" där då så vi upplevdes nog som ganska exotiska. Min dåvarande pojkvän och jag blev utbjudna av flera personer som ville visa upp staden och lära oss "äta på grekiska" Givetvis är det helt annorlunda nu och därför är jag lite rädd för att förstöra ett av mina bästa semesterminnen om jag återvänder Nu har jag en dröm som ska förverkligas och det är att åka runt i norra Grekland med bil. Jag tar gärna emot tips på trevliga ställen i inlandet. Jag tycker nog att havet ser ungefär likadant ut vart man än reser, så jag vill uppleva ställen där turismen är närmast obefintlig.
Svara med citat
Gammal 2006-07-31, 21:40
muffinss avatar
muffins muffins är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2006

Min hemstad... Drama, ligger i norra Grekland i närheten av Kavala. Väldig fin stad.
Kavala är vacker med, samt Halkidiki. Nafplio gillar jag jätte mycket. Aten älskar jag på många sätt och viss... favortoråde är Kifisia. Pireaus är mysig med
Svara med citat
Gammal 2006-08-01, 16:34
Soleil Soleil är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2005

Jag gillar Halkidiki och Naflion.
Soleil

Senast redigerad av inkfish den 2006-08-01 klockan 22:41. Anledning: för långt citat
Svara med citat
Gammal 2007-03-17, 21:56
svenska i grekland svenska i grekland är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007

Bor sedan snart 6 år i en liten by i norra Grekland. En av Greklands mest kända byar, av grekerna själva, Proti Serron. Karamanlis by! Hur som helst, måste säga att här uppe finns så många underbara platser. Området Serres, Drama, Kavalla har så mycket att upptäcka om man vill komma i från en semester med bara sol och bad. Har själv ännu inte hunnit besöka eller göra allt jag vill se och göra!
//Alexandra
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:50.