![]() |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
En kall Amstel är det bästa man kan dricka!
|
|
|
||||
|
||||
|
Här visas några olika kapsyler från Grekland
http://www.beer.itc.ru/eu/grc/ Om man klickar på världs eller Europakartan överst på sidan kan man finna kapsyler från hela världen Lite roligt att jämföra kapsyler från Madagaskar till Sverige Martinifk Senast redigerad av martinifk den 2006-07-03 klockan 22:37. |
|
|
||||
|
||||
|
Starköl, annars kan det kvitta!
|
|
|
||||
|
||||
|
Mythos i andra hand Amstel, jag har en läcker bild på Mythos, ska lägga in den sen vid tillfälle!
|
|
|
||||
|
||||
|
Mythos eller heiniken, dricker helst vin men dessa öl faller mig i smaken... samt här i sverige Corono. Inte så "tunga" öl.
|
|
|
||||
|
||||
|
Alltid Mythos, om det finns! Då är jag i Grekland!
![]() Karin 11 dagar kvar till Karpathos!
|
|
|
||||
|
||||
|
Amstel, allra helst skall den serveras i ett isat glas, helst på Antiparos
Efter en dag på stranden smakar den alltid bäst där!!! // Helén- 14 dagar någonting kvar till Kykladerna, oh vad jag längtar |
|
|
|||
|
|||
|
Alfaaaa !
mullemums |
|
|
||||
|
||||
|
Amstel brukar det bli både för mig och maken
|
|
|
||||
|
||||
|
Mythos är det godaste som finns! Kan inte tänka mig att dricka annan öl i Grekland! Dricker oftast det här hemma också, men det smakar inte riktigt lika bra av någon anledning.....
|
|
|
|||
|
|||
|
Mythos.... Vad annars. Annars tycker jag om Retsina som är avkyld.... Nu börjar jag bli greklandssjuk på riktigt. Åker inte förrän v 34.....
|
|
|
|||
|
|||
|
En och annan Keo slinker väl ner på semestern. Visserligen ett cypriotiskt öl, men det finns i Grekland också. Mycket läskande och gott.
|
|
|
||||
|
||||
|
Själv föredrar jag faktiskt Amstel före Mythos. Men, egentligen duger vilken öl som helst. Bara den är kall. Dotra föredrar dock en amerikansk dryck som synes
|
|
|
||||
|
||||
|
Vilket härligt bestämt ansiktsuttryck
|
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
Hahahahaha.... Denna tog jag 2008 på en strandtaverna.... ![]() ![]() ![]() . (Dottern drack dock juicen eller vad det var som skymtar i högerkant )//Conny ![]() ![]()
|
|
|
||||
|
||||
|
Haha, nästan samma ju
|
|
|
||||
|
||||
|
Ja, hahaha.... jag tänkte direkt på min bild när jag såg din.... det tog en stund att leta fram den, men det var det värt
![]() ![]() ![]() //Conny
|
|
|
||||
|
||||
|
Tycker Mythos är för tunn, föredrar en Alfa.
|
|
|
|||
|
|||
|
Ha ha! Vi döpte vår katt efter vårt dåvarande favorit öl i Grekland: FIX
Vår kära katt herre är nu nyss 16 år fyllda... (omräknat ca 80 människoår) Han är fortfarande vår favorit! men Fix ölet håller inte riktigt det måttet längre!
|
|
|
||||
|
||||
|
Kom att tänka på en rolig sak: när jag för första gången då för många år sen hittade till Kalimeras hemsida så tänkte jag, vad är detta ÖL-LUFF! Jag var inte så van vid begreppet öluff så det första jag tänkte på var öl och inte ö.
![]() Men å andra sidan, man kan ju kombinera både öl och luff. / Anne
|
![]() |
|
|