![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Motsatsen till populism måste vara elitism?
Eller är det alvarlig autism? |
|
||||
|
||||
![]()
Ursäkta mig allesammans, hur ser normen ut egentligen.
|
|
||||
|
||||
![]()
Att skriva något begripligt emellanåt ?
|
|
|||
|
|||
![]()
Det är uppfriskande att någon kommer in med en egen inställning till saker och ting. Att inte allt hela tiden ska vara så tillrättalagt och slätstruket och så himla myspystrevligt. Och så länge man inte är elak eller skriver direkt olagliga saker så borde väl var och en få föra fram sin åsikt utan att få spydiga kommentarer för sättet hen gör det på. Oavsett om man håller med eller inte?
|
|
||||
|
||||
![]()
Ja, allt beror väl på vilken hatt man har?
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
DN, tillexempel, har inte gjort Grklands situation begriplig. Bara moraliserat och försökt uppfostra de egensinniga därnere i syost. (DN är mitt samlingsnamn på nomenklaturan. (Uch, vilket ordavl xenos!
![]() Varsågod alla, en begriplig kritik från populisten. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nej. Inte ens jag kan prester en sådan. Å andra sidan försker jag inte uppfostra mina vänner.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Men no worries för min del. Om planet går från Köpenhamn och det finns folk som kan plocka ner det i hyfsad ordning i Grekland så kommer jag att vara med ombord. Resten är precis som Janne skriver, det får vi ta vartefter det kommer. Det mesta brukar lösa sig. Citat:
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Xenos, om DN sprider desinformation undrar jag till vem i så fall? Europeiska centralbanken lär inte läsa, inte heller Merkel eller någon i syriza. Är vi inte lessa på konspiratkonsteorier? Greker är ju inte kända för att lita på staten som annat än arbetsgivare. Skatt är inte lika kul. Vi vet ju alla att kreditkort blir mindre å minde populära.
|
|
|||
|
|||
![]()
Jag jobbar själv på en dagstidning och har följt den här krisen sedan den var en liten notis och alla tyckte jag var knäpp som tog in den: "det är bara för att du brukar åka dit" sa kollegorna. Detta var ju många år sedan. Själv sa jag bara att: vänta å se. Det här kommer att bli stort. Och jag lovar att det inte finns någon som vill något på vanliga tidningar - mer än att bevaka detta på ett objektivt sätt - och hoppas att det reder upp sig. För om staten kollapsar säger det sig självt att det påverkar allt. inklusive turistorter
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Hur ser ansvaret ut för den bild greklandsälskare levererar. xenos, konspiratören |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag tror att de är vissa om att trojkan kommer att ge sig till slut och ge Grekland hjälp trots åtgärdslistor som bedömts som otillräckliga. Och det verkar Tsipras och Varoufakis också tro. De verkar spela ett oerhört högt spel. Senaste veckan verkar t ex Lagarde och Schäuble ha satt ner foten ordentligt. Det jag läst i både amerikanska och engelska medier stämmer väl med DN-artikeln som Smultron länkar till. |
![]() |
|
|