![]() |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
Enligt grekiska regeringen är bankomaterna inte stängda idag. Finns det sedlar kvar i dem går det att ta ut upp till 60€. Men de fylls inte på.
Vad gäller utländska kort så är det hembankens maxbelopp som gäller. Detta kan dock komma att ändras senare, enligt regeringen. |
|
|
||||
|
||||
|
Vi reser imorgon, jag vill verkligen resa, men vad jag blir stressad över detta. Vi ska ut på öarna, vara borta i 17 dagar. Man kan ju inte känna sig lugn över att allt ska vara som vanligt, men att göra någon ombokning och resa senare är ju inte att tänka på, det är ju nu eller aldrig, och semester nu! Hoppas båtarna kommer att gå och att vi kommer fram och tillbaka.
Men visst brukar strejkerna meddelas någon dag innan? Detta har vi ju längtat efter och sparat till, och nu är allt upp och nervänt! |
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
![]() http://e24.no/makro-og-politikk/hell...i-dag/23479261 |
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
Nu är vi tillbaka i mörkret. För flera månader sedan skrev jag att många ansåg Gerekland vara någon djävla bananrepublik. Vaddå vänner - vilka? |
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
|
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
|
|
|
||||
|
||||
|
Nu är det ett faktum att dom inte får sitt sista nödlån så dom har bitit sej i baken. Jag visste detta med denna där pajasen Tsipras. Låta folket bestämma det hela för att kunna rädda sitt eget byk är ett smart drag av pajasen. Jag tror det här är den bästa medecinen för det grekiska folket att själva få se hur det slutar nu när EU sagt nej.
|
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
|
|
|
||||
|
||||
|
Vill du låna ut pengar till en vän om och om igen och alltid få till svar att jag tänker inte betala tillbaka det tidigare jag lånat av dej?
|
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
Är det vänner som gör så? |
|
|
||||